چگونه لکه های چربی را از کابینت های آشپزخانه پاک کنیم؟

written by بانوی شهر 26 بهمن 1395
چگونه لک چربی را کابینت های آشپزخانه پاک کنیم!

لکه های چربی در ابتدا مخفی هستند و شاید اصلا متوجه وجود آنها نشوید اما این فرصت را دارند تا به مرور زمان لکه هایی سرسخت و غیرقابل پاک شدن شوند. معمولا بسیار با این مشکل مواجه می شویم و زمانیکه متوجه وجود این لکه ها روی درهای کابینت های آشپزخانه می شویم به سختی می توانیم آنها را پاک کنیم. هر قدر این لکه ها به نظر غیرقابل پاک شدن بیایند همیشه روشی برای حل این مشکل وجود دارد. ابتدا از روش های ساده تر و سبک تر استفاده کنید، اگر لکه ها هنوز پابرجا ماندند از مواد سخت تر و قوی تر کمک بگیرید.

روش 1

دو قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی را با دو پیمانه آب گرم ترکیب کنید و با یک دستمال تمیز روی کابینت ها بمالید. با یک اسفنج روی آنها بکشید تا کاملا تمیز شود سپس با یک حوله آن را خشک کنید.

لکه چربی - زندگی بانوی شهر

روش 2

مقداری جوش شیرین روی یک پارچه خشک تمیز بپاشید و دستمال را روی لکه های چرب کابینت بکشید. با یک اسفنج آن را پاک کرده و در آخر با یک حوله تمیز آن را خشک کنید.

لکه چربی - زندگی بانوی شهر

روش 3

یک پیمانه سرکه سفید را با دو پیمانه آب و دو قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی ترکیب کنید. همانند روش های قبل این ترکیب را روی لکه های کابینت بمالید و با یک حوله آن را خشک کنید.

در انتهای هر یک از این روش ها، اگر لکه ای روی درب کابینت باقی نماند و کاملا تمیز شده بود برای براق شدن آن از روغن زیتون یا هر روغن طبیعی دیگر استفاده کنید. مقداری از روغن را روی دستمال بریزید و پارچه را روی درب کابینت بکشید تا کاملا مانند روز اولش براق و تمیز شود.

لکه چربی - زندگی بانوی شهر

اگر هیچ یک از این روش های خانگی گفته شده لکه چربی را از روی کابینت شما پاک نکرد، باید از مواد شوینده شیمیایی قوی تر کمک بگیرید. اما همیشه این را به یاد داشته باشید کابینت ها خیلی زود چرب می شوند و اگر با یکی از همین روش های گفته شده با فواصل کوتاه، کابینت ها را تمیز کنید این لکه ها به قدری باقی نمی ماند که پاک شدن آنها دشوار باشد.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه