پای انجیر و سیب بدون شکر

written by ویدا نورمحمدیان 28 آبان 1399
پای انجیر و سیب

پای انجیر و سیب از دسرهای خوشمزه ایست که میتوانید بدون استفاده از شکر آن را تهیه کرده و برای پذیرایی در دورهمی ها دوستانه یا خانوادگی همراه با چای یا قهوه میل کنید.

بانوی شهر در ادامه مراحل طرز تهیه پای انجیر و سیب بدون شکر را با شما به اشتراک میگذارد.

مواد لازم برای تهیه پای انجیر و سیب بدون شکر

  • 250 گرم انجیر خشک
  • 200 گرم آرد سفید
  • 175 گرم کره سرد
  • 2 قاشق غذا خوری آب یخ
  • 3 عدد تخم مرغ
  • نصف لیوان کرم ( خامه )
  • 1 قاشق چای خوری وانیل
  • 2 تا 3 عدد سیب پوست کنده، ( وسط آن را در آورید و خیلی باریک ببرید)

 طرز تهیه

مرحله اول

1) ابتدا انجیرهای خشک را درون یک کاسه ریخته و سپس برروی آنها آب جوش بریزید تا نرم شوند.

پای انجیر و سیب

مرحله دوم

در همین حین نان شیرینی را درست کنید. کره و آرد را درون غذاساز (مخلوط کن) بریزید تا ماهیت خرده نانی (زبر اما یک دست) پیدا کند. همین طور که دستگاه روشن است دو قاشق آب یخ اضافه کنید تا مخلوط خمیر یک توپ منسجم شود. آن را روی یک سطح صاف آردی بگذارید و صاف کنید تا یک دایره به قطر 20 سانتی متر درست کنید.

آن را در پلاستیک بپیچید و بگذارید برای 10 دقیقه استراحت کند تا سفت شود. سپس آن را تا تبدیل شدن به یک دایره 30 سانتی متری با وردنه ورز دهید.

ظرف شیار دار مخصوص پخت تارت 23 سانتی متری که کف آن گشاد باشد را روی سینی شیرینی پزی قرار دهید. شیرینی را درون آن بگذارید و 15 دقیقه صبر کنید.

پای انجیر و سیب

مرحله سوم

فر را در دمای 180 تا 200 درجه سانتی گراد گرم کنید. روی کف شیرینی با قاشق شیار ایجاد کنید. روی آن را با کاغذ شیرینی پزی بپوشانید و از وزنه های شیرینی پزی (یا هر چیز سنگینی که بتوانید کف شیرینی قرار دهید و داخل فر بگذارید استفاده کنید.) و به مدت 15 دقیقه بپزید.

دانه های وزنه را خارج کنید و 15 دقیقه ی دیگر هم بپزید تا طلایی ملایم شود. شیرینی را روی سبد یا ظرف مشبک بگذارید تا سرد شود.

پای انجیر و سیب

مرحله چهارم

در همین حین انجیرها را آبکش کنید و آن را در غذا ساز بریزید تا خمیری شود. تخم مرغ، کرم و وانیل را درون ظرفی به هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند.

پای انجیر و سیب

مرحله پنجم

دمای فر را بین 160 تا 180 درجه پایین بیاورید. خمیر انجیر را درون نان شیرینی بریزید و با پشت قاشق آن را پهن کنید. سیب ها را روی آن بچینید و مخلوط تخم مرغ را روی کل شیرینی بریزید.

آن را برای 45 دقیقه بپزید و همان طور که داغ است، در دمای اتاق سرو کنید.

پای انجیر و سیب

طرز تهیه دسر شارلوت و دسر شکلات و کشمش و دسر تیرامیسو را بخوانید.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه