پتینه، آسانترین روش تغییر دلپذیر دکوراسیون منزل

written by بانوی شهر 25 آبان 1395
پتینه، آسانترین روش تغییر دلپذیر دکوراسیون منزل

یکنواختی وسایل خانه از مواردی است که باعث بی حوصلگی و خستگی می شود. یکی از راحترین روش ها برای ایجاد تغییرات جزیی در وسایل خانه پتینه است. در هر فصل با چند تغییر کوچک می توان شادابی و جذابیت را به خانه برگرداند. مثلا اگر از ظرف های بلوری قدیمیتان خسته شده اید با کمی خلاقیت و مواد دم دستی آن ها را به ظرف هایی خارق العاده تبدیل کنید.

patineh-r-2-banooyeshahr

وسایل مورد نیاز :

  • رنگ آکریلیک یا گواش
  • برس نرم
  • رنگ یا اسپری طلایی یا نقره ای
  • فیکساتوریا کیلر
  • پنبه و الکل
  •  اسفنج

ابتدا هر دو سطح ظرف شیشه ای رابا الکل کاملا تمیز کنید تا آلودگی ها از بین برود. چون همه کار در پشت ظرف انجام می شود روی این بخش دقت بیشتری بکنید. سپس با استفاده از برس نرم و خشک، رنگ مورد نظر را به طور رفت و برگشت در قسمت پشت ظرف مورد نظر بکشید و بگذارید کاملاً خشک شود.حواستان باشد که در حین رنگ کردن فاصله هایی بین رنگ ها باشد و ظرف به طور کامل با رنگ پوشیده نشود.

پس از خشک شدن ظرف می توان از دو روش استفاده کرد :

1 ) کل پشت ظرف را با اسپری طلایی یا نقره ای کاملا بپوشانید و بگذارید حدود بیست وچهار ساعت تا کاملا”خشک شود.

2 ) با استفاده از تکه ای اسفنج پشت کار را کاملاً با رنگ طلایی یا نقره ای بپوشانید و پس از بیست وچهار  ساعت روی آن اسپری فیکساتور بزنید، یا با قلم مو کاملاً با کیلر بپوشانید.حواستان باشد که مراحل آخر هر کدام به بیست و چهار ساعت زمان برای خشک شدن نیاز دارند.

می توانید  با چند قاب عکس یا آینه کوچک و ساده فضای منزلتان را دلپذیر تر کنید.

patineh-r-3-banooyeshahr

وسایل مورد نیاز این کار عبارتند از :

تخته سه لا یا مقوای ضخیم ( مثل جعبه شیرینی )

  •  گواش به رنگ های مختلف
  • چند قلم موی کوچک
  • کیلر
  • چسب کاغذی،کاتر، سمباده

برای ساخت قاب کافی است که چهار گوشی به اندازه مورد نظر در وسط تخته سه لا یا مقوا برش دهید و لبه های آن را با سمباده صاف کنید. سپس سطح قاب را با رنگ مورد نظرتان خوب رنگ کنید و پس از خشک شدن یک دست دیگر رنگ روی آن بزنید. بعداز اطمینان از خشک شدن کار، نوار چسب را طبق الگوهایی دلخواه  – عمودی، افقی یا مورب – روی کار بچسبانید و قسمت های اضافی را با دقت با کاتر ببرید. قسمت های کادر بندی شده با نوار چسب را با یک رنگ دیگر – بسته به سلیقه خودتان مکمل یا هم خانواده – خوب رنگ کنید. یادتان باشد حین رنگ آمیزی قلم مو را فقط یه یک سمت حرکت دهید. بعد از خشک شدن نوار چسب ها را با دقت بکنید و پس از خشک شدن کامل کار، روی آن را با سمباده خیلی ظریف، صاف ویکدست کنید. در نهایت دو لایه روغن جلا با کیلر روی سطح کاربمالید، قاب آماده است.

با همین چند روش ساده و سرگرم کننده پتینه، هر فصل به منزل خود حال و هوای تازه ای بدهید.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه