پنج روش طبیعی برای جوانسازی پوست

written by ویدا نورمحمدیان 2 اسفند 1395
پنج روش طبیعی برای جوانسازی پوست

فرقی نمی کند خانم باشید یا آقا، همه دوست دارند پوستی صاف، بدون چروک و سالم داشته باشند تا زیباییشان کامل تر باشد. متاسفانه به مرور زمان و با بالا رفتن سن، پوست حالت ارتجاعی خود را از دست می دهد و این باعث می شود مواردی همچون تغییر رنگ، خطوط اخم، چین و چروک و لک روی پوست نمایان شوند. علاوه بر اینها موارد دیگری نیز در این تغییرات بوجود آمده روی پوست تاثیر دارند که از آنها می توان به آلودگی هوا، سیگار کشیدن، استرس، کم آبی بدن، رژیم غذایی نامناسب و قرار گرفتن در برابر تشعشات خورشید اشاره کرد.

با این حال هنوز روش هایی ساده و کم هزینه برای جوانسازی پوست وجود دارد. مواد طبیعی که در خانه دارید می توانند به کمک شما بیایند تا پوستی جوان تر داشته باشید. با ما همراه باشید تا با برخی از این مواد طبیعی و عملکرد آنها بیشتر آشنا شوید.

1 ) مرطوب کننده آووکادو و عسل

جوانسازی پوست - شادابی و سلامتی

مرطوب کننده های پوست از جمله مواد مهم در جوانسازی پوست هستند. این مواد به پوست شما کمک می کنند تا رطوبت خود را بازیابد و به طور موقت خطوط بوجود آمده روی پوست را پر کند و مانع نمایان شدن چروک پوست شود، در نتیجه پوستی صاف و شفاف خواهید داشت. با استفاده از آووکادو و عسل می توانید یک ماسک مرطوب کننده طبیعی و مفید برای پوستتان تهیه کنید.

مواد لازم :

3 قاشق غذاخوری خامه تازه – ¼ آووکادو – 1 قاشق غذاخوری عسل

این سه ماده را در مخلوط کن با هم ترکیب کنید تا به یک کرم یکدست تبدیل شود. سپس کرم را وی پوست بمالید و برای یک ساعت روی پوست نگه دارید. سپس پوست را با آب گرم بشویید.

بیشتر بخوانید:  16 سایز کاهش وزن با 5 روش ساده

2 ) سالادی که با چین و چروک صورت مباره می کند

جوانسازی پوست - شادابی و سلامتی

این سالاد میوه، سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که می توانند از پوست در برابر آسیب محافظت کرده و مواد مورد نیاز برای بازسازی و جوانسازی پوست را به آن برسانند. این سالاد را تهیه کرده و برای صبحانه بخورید. روزتان را با این مواد مغذی و مفید برای پوست آغاز کنید.

مواد لازم :

½ پیمانه زغال اخته – ½ پیمانه توت فرنگی تازه – 1 عدد کیوی خرد شده – ½ پیمانه دانه انار – ½ پیمانه آب پرتغال طبیعی – 1 مشت گردو خرد شده.

3 ) از بین بردن جوش با شوینده برگ ریحان

جوانسازی پوست - شادابی و سلامتی

این محلول برای از بین بردن جوش های روی پوست مناسب است، این محلول به خوبی می تواند با باکتری های روی پوست نیز مبارزه کند و از بوجود آمدن جوش هایی که در اثر این باکتری ها پدید می آیند مبارزه کند.

مواد لازم :

3 قاشق غذا خوری برگ خشک ریحان – 1 پیمانه آبجوش

برگ خشک ریحان را داخل آب جوش بریزید و با هم ترکیب کنید. بگذارید خنک شود سپس برگ ریحان را از محلول جدا کنید. محلول ایجاد شده را داخل یک بطری اسپری بریزید و روی پوستتان بپاشید. با استفاده از یک پنبه یا پد تمیز این مواد را روی پوستتان بمالید. این کار را هر روز صبح انجام دهید.

4 ) اسکراب صورت با شکر و بادام

جوانسازی پوست - شادابی و سلامتی

استفاده مرتب از لایه بردارهای پوست باعث می شود تا پوست از سلول های مرده رها شد و روشن تر و صاف شود. برای این کار می توانید از اسکراب لایه بردار شکر و بادام استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:  نمک و روغن : ترکیبی دارویی

مواد لازم :

3 قاشق غذاخوری بادام تازه – 1 پیمانه شکر سفید – ½ پیمانه شکر قهوه ای – ½ پیمانه بادام زمینی – 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون

این مواد را با هم ترکیب کنید و روی صورت به صورت دایره ای بمالید. سپس صورت را با آب گرم بشویید و با یک حوله تمیز خشک کنید.

  • به یاد داشته باشید منظور از استفاده مرتب از لایه بردارهای صورت، هفته ای 2 بار یا کمتر است.

5 ) از بین برنده لکه های پوستی با لیمو و برنج

جوانسازی پوست - شادابی و سلامتی

این محلول بیشتر مناسب لایه برداری از پوست دست و پاکسازی پوست است چرا که دست شما نیز نیاز به جوان سازی پوست دارد و این چیزیست که خیلی از افراد به آن اهمیتی نمی دهند. این ترکیب کمک می کند تا سلول های مرده پوست دست از بین بروند و دست شما جوانی و شادابی خود را دوباره به دست آورد.

مواد لازم :

½ پیمانه برنج پخته شده – 1 قاشق غذاخوری آبلیمو

هر دو ماده را با هم ترکیب کنید، بهتر است در همزن این کار را انجام دهید تا برنج پخته شده به خوبی در آبلیمو حل شود. سپس این ترکیب را روی دست بمالید. به مدت یک تا دو دقیقه این محلول را روی دستتان به صورت دایره ای بمالید اما فشاری به آن وارد نکنید و این کار را به آرامی انجام دهید. سپس آن را بشویید.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه