نکاتی که افرادی با پوست حساس باید رعایت کنند

written by بانوی شهر 12 بهمن 1395
نکاتی که افرادی با پوست حساس باید رعایت کنند

از لکه های روی پوست، خارش ها و خشک شدن مداوم پوستتان خسته شده اید؟ ما به شما نکاتی را می گوییم که با رعایت آنها بتوانید پوست آرام و پاکی داشته باشید.

از تجربیات بیاموزید

پوست حساس - شادابی و سلامتی

اگر از دوستانتان شامپویی قرض کرده اید و پس از استفاده آن متوجه خارش های شدید پوستی شده اید یا زمانیکه از یک ماسک صورت استفاده کرده اید و پس از آن روی صورتتان تا ساعتها احساس سوزش کردید به یاد داشته باشید که چه محصولی با چه ترکیباتی استفاده کرده اید، از این تجربیات استفاده کنید وهرگز دوباره محصولی با همین مشخصات استفاده نکنید تا حساسیت های پوستی شما تشدید شود.

دستکش ها را با دقت انتخاب کنید

پوست حساس - شادابی و سلامتی

اگر می خواهید برای شستن ظرف ها یا رنگ کردن موهایتان دستکشی تهیه کنید، آن را با دقت انتخاب کنید.اگر از دستکش هایی که از جنس لاتکس هستند مدت طولانی استفاده کنید باعث می شود دستتان در فضایی که قرار گرفته است عرق کند و به مرور زمان این برای پوست دست و ناخن هایتان مضر خواهد بود.

حساسیت های پوستی خود را با دیگران مقایسه نکنید

پوست حساس - شادابی و سلامتی

حساسیت پوستی چیزی نیست که برای همه یکسان باشد بنابراین فکر نکنید اگر یکی از دوستانتان با پوست حساس به چیزی حساسیت نشان نمی دهد پس شما هم به آن محصول حساسیتی نخواهید داشت یا درمان هایی که برای حساسیت های پوستی بقیه استفاده می شود ممکن است برای شما کارساز نباشند. اگر حساسیت شدید پوستی داشتید قبل از اینکه بخواهید درمان های پیشنهادی آشناها و دوستان را به کار ببرید به یک پزشک متخصص پوست مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید:  5 عملی که به روابط زناشویی آسیب زده و زندگی را تباه می کند

به ترکیبات محصولاتی که می خرید دقت کنید

پوست حساس - شادابی و سلامتی

افرادی که پوست حساسی دارند باید حتما به ترکیبات محصولاتی که خریداری می کنند دقت بیشتری داشته باشند. برخی محصولات که رایحه دارند یا در آنها ترکیبی از الکل وجود دارد ممکن است برای برخی پوست ها حساسیت ایجاد کنند.اگر پوست حساسی دارید بهتر است محصولاتی خریداری کنید که در آنها ترکیبات طبیعی و آرامبخش همانند چای سبز استفاده شده باشد.

لباس هایی که می خرید قبل از پوشیدن بشویید

پوست حساس - شادابی و سلامتی

برای اینکه لباس ها حالت بهتری پشت ویترین و هنگام خرید داشته باشند برخی از کارخانه ها به آنها مواد شیمیایی می زنند تا زیباتر به نظر برسند. پس اگر لباسی می پوشید و احساس خارش می کنید بدانید که به چنین موادی حساسیت دارید پس بهتر است بیشتر مواقع لباس هایتان را قبل از پوشیدن بشویید تا اگر مواد شیمیایی به آنها زده شده است پاک شود.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه