پیچیدن کلم به دور پا با درد مفاصل چه می کند؟

written by بانوی شهر 28 بهمن 1395
پیچیدن کلم دور پا با درد مفاصل چه می کند؟

کلم حیرت آور است و هر روز باید آن را مصرف کرد. کلم یک سبزی چلیپائی است که به خانواده شب بویان تعلق دارد. لازمست بدانید که این سبزی شگفت انگیز، حاوی مقادیر بالای بتاکاروتن ( beta-carotene )، فیبرهای نامحلول، ویتامین B1، ویتامین B6، ویتامین C، ویتامین E، و ویتامین K و مینرال هایی مانند ید، منیزیم، آهن، کلسیم، و سلفور است.
تعجب خواهید کرد اگر به شما بگوییم این کلم فوق سالم، به دلیل ارزانی و نیز خواص شفابخش و درمانی آن قرنهاست که مورد استفاده قرار می گیرد. در دوران باستان، کلم را قدرت ماه می دانستند، زیرا که در نور ماه رشد می کند. امروزه، از آب کلم برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می شود. کلم همچنین دارای اثرات جانبی بامزه ایست که بلافاصله بعد از مصرف ظاهر می شود.
بسیاری از مردم در سراسر جهان کلم را به خاطر کالری پایین و ارزش غذایی بالای آن دوست دارند. همانطور که گفتیم، کلم سرشار از ویتامین C،K و پتاسیم است و یک ضد سرطان قوی و یک ابر قدرت ضد التهاب در نظر گرفته می شود. آیا تاکنون در مورد کلم فشرده شنیده اید؟ به مقاله زیر نگاهی بیاندازید تا بیشتر در مورد آن بدانید.
اول از همه، لازمست بدانید که این سبزی شگفتی آفرین و فوق سالم قرن هاست که برای درمان ورم و کبودی پوست مورد استفاده قرار می گیرد.

کلم سرشار از مواد مغذی گیاهی، ویتامین ها، آنتوسیانسن ( anthocyanin )، و گلوتامین ( glutamine ) است که دارای خواص ویژه ضد التهاب، ضد سرطان و ضد درد مفاصل به شمار می آید. از کلم برای درمان آرتروز و آسیب های ورزشی نیز استفاده شده است. شواهد حاکی از آنند که بسیاری از مبتلایان به آرتروز کمتر از دارو استفاده کرده و از برگ های کلم برای درمان بهره گرفته اند. هم اکنون، باید از خود بپرسید که آنها چگونه از کلم استفاده کرده اند؟ ما پاسخ این سوال را به شما خواهیم داد. پاسخ بسیار آسان است با پیچیدن کلم دور محل مورد نظر !
 درد مفاصل - شادابی و سلامتی
برای اینکار، به مواد زیر نیاز دارید :

  •  کلم (ارگانیک، کاملا قرمز)
  • گاز پانسمان یا نوار زخم بندی
  • فویل آلومنیومی
  • اجاق
  • وردنه / گوشت کوب
بیشتر بخوانید:  علت به وجود آمدن ترک های پوستی چیست؟

دستور تهیه :

اول از همه، برگ های بیرونی کلم را کنده و خوب بشوئید. بعد از آن، باید برگها را کاملا خشک کرده و ساقه سفت آن را جدا کنید. حالا، برگهای کلم را روی میز بگذارید و با استفاده از وردنه آن را بکوبید تا آب آن آزاد شود. کلم را در فویل پیچیده و به مدت چند دقیقه روی اجاق بگذارید تا گرم شود؛ اما آن را داغ نکنید. برای استفاده از آن، کافیست کلم را مستقیما روی محل مورد نظر قرار دهید. بعد از آن، برگها را با استفاده از نوار زخم بندی یا گاز پانسمان، ببندید. کلم را به مدت یکساعت در حالت فشرده نگه دارید. هر روز، 2 الی 3 بار این کار را تکرار کنید و هر بار برگهای کلم را عوض کنید. روز بعد، باید اثرات آن را احساس کنید.
اگر مایل به استفاده از کلم سرد هستید، قبل از شروع فرایند، آن را در یخچال قرار دهید.
خانم ها و آقایان بدانند که دلیل اصلی استفاده از کلم قرمز بجای سبز، اینست که کلم قرمز حاوی آنتوسیانین (ماده ای که باعث قرمزی کلم می شود) است و آنتوسیانین کاهش التهاب و درد مفاصل را بهمراه دارد. خواص شفابخش کلم قرمز و سبز هر دو و اثرات دارویی آب کلم در درمان زخم ها مورد مطالعه قرار گرفته اند.
و آخرین نکته : آلرژی های کلم بسیار نادرند، اما ورم و خارش در محلی که کلم قرار داده شده است بدین معناست که بلافاصله باید آن را برداشت. در صورت ادامه یا بدتر شدن سوزش، با پزشک خود مشورت کنید.

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه