عادات بدی که باعث چروک افتادن روی صورتتان می شوند

written by بانوی شهر 20 فروردین 1396
عادات بدی که باعث چروک افتادن روی صورتتان می شوند

جدا از اینکه استفاده نکردن از کرم ضد آفتاب هنگام بیرون رفتن از خانه چه صدماتی به پوست شما می زند، شما خودتان نیز ناخواسته کارهایی انجام می دهید که باعث می شود چروک روی صورتتان پدید بیاید. برای اینکه جلوی این کار را بگیرید باید به بعضی از عاداتی که دارید دقت کنید و تا جای ممکن این کارها را کمتر انجام دهید.

  • مالیدن چشم ها

چروک افتادن روی صورت - شادابی و سلامتی

پوست اطراف چشمان شما بسیار حساس است و خیلی سریع آسیب می بیند. زمانیکه چشمتان را می مالید باعث شکننده شدن این ناحیه می شوید و اگر این کار را به صورت یک عادت روزانه انجام دهید به مرور زمان باعث می شوید دور چشمانتان چروک بیفتد. وقتی پلکتان را برای مداد چشم کشیدن بالا می دهید نیز همین اثر را دارد.

  • استفاده نکردن از عینک آفتابی

چروک افتادن روی صورت - شادابی و سلامتی

وقتی بدون عینک آفتابی از خانه بیرون می روید و نور خورشید با چشمان شما برخورد می کند بی اختیار اخم می کنید تا مانع ورود نور آفتاب به چشم شوید. این اخم کردن نیز خطوطی روی چهره شما پدید می آورد که اگر بخواهید هر روز چنین عکس العملی داشته باشید باعث می شوید این خطوط اخم در چهره شما باقی بماند. بنابراین بهتر است همیشه عینک آفتابی بهمراه داشته باشید.

  • خوردن بیش از حد شیرینی جات

چروک افتادن روی صورت - شادابی و سلامتی

دسرها خوشمزه هستند، اما خوردن بیش از حد آنها برای پوست مفید نخواهد بود. پزشکان معتقدند مصرف بیش  از حد شکر باعث شکل گرفتن ماده ای می شود که به مرور زمان به کلاژن های پوست آسیب می رساند که در نهایت باعث بوجود آمدن چین و چروک روی پوست می شود.

  • کم خوابی

چروک افتادن روی صورت - شادابی و سلامتی

موقعی که خواب هستید پوست شما زمان برای بازسازی و ترمیم دارد. اگر به خوبی و مدت زمان کافی نخوابید جلوی این کار را می گیرید و علاوه بر آن خستگی ناشی از نخوابیدن در چهره نمایان می شود که بیشترین تاثیرش را روی چشمان و پوست اطراف آنها نشان می دهد.

  • نگاه کردن مداوم به سمت پایین و و سایل الکترونیکی

چروک افتادن روی صورت - شادابی و سلامتی

هنگام استفاده از گوشی، تبلت یا هر وسیله الکترونیکی دیگر سرتان را به پایین می گیرید و مدت زمان طولانی در این حالت می مانید باعث بوجود آمدن خطوط و چروک هایی روی گردنتان می شوید. برای جلوگیری از پدید آمدن چنین چیزی همیشه به یاد داشته باشید که سرتان را بالا بگیرید و گردنتان را به چپ و راست حرکت دهید تا هم از گرفتگی آن جلوگیری کنید هم مانع بوجود آمدن زودهنگام چروک روی گردن شوید.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه