چطور از چروک افتادن پوست جلوگیری کنیم

written by ویدا نورمحمدیان 12 مهر 1396
چطور از چروک افتادن پوست جلوگیری کنیم

به مرور زمان پوست حالت مرطوب بودن و انعطاف پذیری خود را از دست می دهد و این باعث چروک افتادن پوست می شود. هرچند متخصصان پوست امروزه روش های متعددی برای درمان چروک ها و خطوط پدید آمده روی پوست دارند از جمله انواع کرم های ضد چروک و انواع روش های جوانسازی پوست مانند بوتاکس و لیزرتراپی، اما با این حال بهترین راه این است که از چروک افتادن پوست جلوگیری کنید و از پوست به بهترین شکل ممکن محافظت کنید.

  • روزانه از کرم ها و شوینده های صورت فاقد چربی برای مرطوب کردن پوست استفاده کنید. پوست زمانیکه مرطوب است انعطاف پذیرتر می شود، این باعث می شود پوستتان آسیب کمتری ببیند و شما به راحتی بتوانید حالات مختلف را در چهره داشته باشید بدون اینکه نگران بوجود آمدن خطوط باشید.
  • برای شستن صورت از آب ولرم استفاده کنید، آب خیلی سرد و خیلی داغ به آن آسیب می رساند.
  • از کرم های ضد چروک معتبر استفاده کنید. کرم های ضد چروک را روی پیشانی، گونه ها و چانه بزنید، نیازی نیست مقدار زیادی از این کرم استفاده کنید همان مقدار کم نیز تاثیر خود می گذارد. کرم ضد چروک را روی گردن نیز بزنید تا با پوست صورت یکدست شود.

کرم دور چشم را به طور جداگانه انتخاب کنید. کرم ضد چروک دور چشم الارو (Ellaro) می تواند گزینه خوبی برای جلوگیری از  چروک افتادن پوست باشد. معمولا کرم های دور چشم، سبک تر از کرم های صورت هستند. اگر می خواهید دور چشمتان چروک نیفتد حتما از کرم ضد چروک مخصوص دور چشم استفاده کنید. کرم ضد چروک دور چشم الارو علاوه بر اینکه از بوجود آمدن چروک جلوگیری میکند، حاوی ویتامین E، روغن آرگان است و ترکیباتی دارد که باعث مستحکم و سفت شدن پوست شده  علاوه بر اینها نقش مرطوب کننده، آبرسان و محلول مغذی برای پوست دور چشم که حساس تر از سایر نقاط بدن است، را ایفا می کند.

بیشتر بخوانید:  درمان چروک دور چشم با روش های خانگی

چروک افتادن پوست - شادابی و سلامتی

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه