7 نکته آرایشی برای افرادی که چشم های قهوه ای دارند

written by بانوی شهر 13 آذر 1395
8 نکته آرایشی برای افرادی که چشم های قهوه ای دارند

از آنجایی که قهوه ای یک رنگ خنثی است تقریبا با تمامی رنگ های چرخه رنگ همخوانی دارد، بنابراین خانم هایی که چشمان قهوه ای دارند، راحت تر می توانند آرایش کنند. هرچند رنگ قهوه ای چشم هم متفاوت است و برخی روشن هستند و رگه های سبز دارند و برخی دیگر تیره تر و رنگ دانه های قهوه هستند. هر چند برای هر دو دسته آرایش کردن ساده تر است اما با دانستن اینکه رنگ چشم شما جزو کدام دسته از این رنگهای قهوه ای است می توانید زیبایی آرایش چشمانتان را دوچندان کنید.

1 ) روشن تر بودن سفیدی چشم ها مهم است

اینکه چشمانی سفید و براق داشته باشید بسیار مهم است. چه با چشمان رنگی چه چشمان تیره و قهوه ای. داشتن خواب کافی و مراقبت از چشم از مواردی است که می تواند به این مساله کمک کند. اما شما همچنان می توانید از قطره های چشم برای براق ترکردن چشمتان استفاده کنید.

چشم های قهوه ای - مد و زیبایی

2 ) آرایش ملایم و کمرنگ

اگر می خواهید آرایشی طبیعی و ملایم داشته باشید از رنگ های قهوه ای، مسی یا برنزی برای چشمان قهوه ای تیره یا قهوه متوسط استفاده کنید. چشمانی که رنگ آنها قهوه ای روشن تر است با رنگهای استخوانی و خاکستری، جلوه بیشتری دارند.

چشم های قهوه ای - مد و زیبایی

3 ) آرایش رنگی

اگر می خواهید آرایشی رنگی تر داشته باشید بهتر است از سایه هایی در رنگهای سبز، بنفش یا آبی استفاده کنید. رنگ های لاجوردی و آبی دریایی ممکن است کمی تملق آمیز باشند همچنین سبز چمنی و بنفش خیلی تیره

 

چشم های قهوه ای - مد و زیبایی

4 ) مداد چشم مناسب

برای آرایش شب می توانید از یک خط چشم مشکی استفاده کنید و دور تا دور چشمانتان همچنان داخل آن را تیره کنید به طوری که آرایش کمی دودی به نظر برسد. برای آرایش روز نیز می توانید از خط چشم قهوه ای استفاده کنید تا کمی آرایش طبیعی تر و ملایم جلوه کند. برای اینکه بیشتر رنگ چشمتان را نشان دهید می توانید از خط چشم های رنگی نظیر سبز نیز استفاده کنید.

چشم های قهوه ای - مد و زیبایی

5 ) ریمل مناسب :

خانم هایی که چشمانی به رنگ قهوه ای تیره دارند خیلی خوش شانس هستند چرا که هر رنگ ریملی به آنها می آید. رنگ قهوه ای ملایم با ریمل مشکی یا خاکستری جذاب تر به چشم می آید. رنگ های همخوان کمی کسل کننده به نظر می رسند. برای چشمانی به رنگ قهوه ای روشن از رنگ قهوه ای تیره تر استفاده کنید.

چشم های قهوه ای - مد و زیبایی

6 ) روشن کردن گوشه چشم 

برای اینکه توجه بیشتری را به رنگ قهوه ای چشمانتان جلب کنید باید چشمانتان را بازتر جلوه دهید. برای اینکار باید گوشه داخلی چشم را روشن تر آرایش کنید. می توانید از مداد سفید برای این کار استفاده کنید و قسمت داخلی چشمتان را با رنگ سفید پوشش دهید. این کار نه تنها باعث می شود رنگ چشم بیشتر جلوه کند بلکه چشمانتان را بیدارتر نشان می دهد، حتی اگر کم خوابی داشته باشید!

چشم های قهوه ای - مد و زیبایی

7 ) کم کردن آرایش سایر قسمت های صورت 

اگر هدف شما نمایش دادن چشم است باید آرایش قسمت های دیگر صورتتان را کم کنید تا چشمانتان جلوه بیشتری داشته باشند. مثلا رنگ رژ لب قرمز در کنار آرایش تیره چشم، رقابتی بین چشمان و لبتان ایجاد می کند و باعث می شود رنگ قهوه ای چشمانتان دیده نشود، اگر می خواهید چشمانتان نقطه تمرکز صورتتان باشند آنها را با روش هایی که گفته شد آرایش کنید و آرایش سایر قسمت های صورت را ملایم تر انجام دهید و از رنگهای خنثی تر برای آنها استفاده کنید.

چشم های قهوه ای - مد و زیبایی

بیشتر بخوانید:  چهار دلیل برای اضافه کردن تخت تاشو به دکوراسیون اتاق
مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید