ایده هایی برای چیدن قفسه های آشپزخانه که آنها را دوبرابر بزرگتر می کند

written by ویدا نورمحمدیان 17 مهر 1396
ایده هایی برای چیدن قفسه های آشپزخانه که آنها را دوبرابر بزرگتر می کند

ما از فضای کابینت ها و قفسه هایی که در آشپزخانه قرار می دهیم می خواهیم به صورت بهینه استفاده کنیم و بیشترین وسیله را در آنها جای دهیم. اگر از این فضاها به درستی و منظم استفاده کنیم فضای آشپزخانه بازتر شده و همه چیز بیشتر در دسترس قرار می گیرد.

1 ) جایی روی درب آشپزخانه یا دیوار برای در قابلمه ها در نظر بگیرید

چیدن قفسه های آشپزخانه - زندگی ب

اگر آشپزخانه شما در دارد یا دیواری از آن خالی است می توانید از آن برای قرار دادن در قابلمه هایتان استفاده کنید. از آنجایی که قابلمه ها در سایزهای مختلف وجود دارند می توان آنها را درون یکدیگر گذاشته و در یکی از قفسه های کابینت قرار دهید اما با نگهداری درب آنها معمولا به مشکل بر می خوریم، با اینکار می توانید به راحتی از درب قابلمه ها نگهداری کنید.

2 ) مواد غذایی که داخل پاکت هستند را یکجا قرار دهید

چیدن قفسه های آشپزخانه - زندگی ب

می توانید برای نگهداری مواد غذایی که داخل پاکت هستند جایگاهی جداگانه در قفسه ها یا درب کابینت در نظر بگیرید. با این روش  هر بار می دانید چه مواد غذایی در منزل موجود و چه چیزهایی ندارید.

3 ) از سطل های باریک و یک شکل برای نگهدای مواد غذایی استفاده کنید

چیدن قفسه های آشپزخانه - زندگی ب

مواد غذایی را معمولا در بسته بندی های مختلفی تهیه می کنید، برای اینکه این مواد غذایی را بخصوص مواد غذایی خشک به خوبی نگهداری کنید و همیشه در دسترستان باشند آنها را داخل ظرف های در بسته بریزید و در قفسه بچینید. می توانید روی هر سطل را نامگذاری کنید، تا در کمترین زمان به چیزی که نیاز دارید دسترسی پیدا کنید.

بیشتر بخوانید:  روش هایی برای تزیین دیوار اتاق خواب

4 ) از قفسه های کشویی کمک بگیرید

چیدن قفسه های آشپزخانه - زندگی ب

قفسه هایی که کشویی هستند به شما این امکان را می دهند هر طبقه را تا جای ممکن پر کنید و دسترسی شما به وسایل و مواد غذایی که در انتهای هر طبقه قرار گرفته است راحت تر خواهد بود.

5 ) از فضای درب کابینت ها استفاده کنید

چیدن قفسه های آشپزخانه - زندگی ب

می توانید از وسایلی که برای نگهداری و قرار دادن کفش ها داخل کمد استفاده می شود کمک بگیرید، این وسایل دسته بندی شده هستند و قرار گرفتن آنها درون درب کابینت راحت  خواهد بود و از فضای آنها برای قرار دادن نمکدان یا وسایل اینچنینی می توانید استفاده کنید.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه