بهترین راههای رفع چین و چروک اطراف چشم

written by مهدیه طجرلو 19 آبان 1397
بهترین راههای رفع چین و چروک اطراف چشم

ناحیه پیرامون چشم ها دائما در حال حرکت است که این امر از هزاران بار به هم خوردن پلکها در طول شبانه روز و نیز از چشمک زدن های ناشی از عوامل خارجی سرچشمه می گیرد. حرکات مکرر پلک ها ناحیه اطراف چشم ها را برای تشکیل چین و چروک مستعد می نماید و این روند با افزایش سن شدت می یابد. پوست اطراف چشم به سبب آن که از ظرافت بیشتری برخوردار است و در معرض نور شدید آفتاب و حرکات بسیار زیاد عضلات و ماهیچه های صورت قرار دارد، زودتر از سایر قسمت های صورت دچار چین و چروک می شود.

برای برطرف کردن چین و چروک اطراف چشم از ورقه های نازک سیب زمینی استفاده نمایید. ورقه های سیب زمینی را بعد از بستن چشم ها روی چروک های اطراف قرار دهید و بمدت 15-10 دقیقه به حالت آرامش باقی بمانید و بعد چشمها را با آب ولرم بشویید.

برای چین و چروک اطراف چشم ماساژ نقش عمده ای بازی می کند. در ابتدا کرم ضد چروک زیر چشم مناسبی را آهسته به اطراف آن بمالید و به آرامی با ضربه های پیاپی زیر و کنار چشم بزنید و با انگشت اشاره، از گوشه خارجی به طرف گوشه داخلی ماساژ دهید. سعی نمایید انگشت را درست روی خطوط چین ها بگذارید و حرکت دهید.

رهایی از چین و چروک اطراف چشم

برای رهایی از بروز چین و چروک اطراف چشم هر روز صبح پس از شستن دست و صورت، دو تکه پنبه یا پارچه نخی تمیز را با آب سرد مرطوب و به مدت 10 دقیقه روی چشم ها بگذارید. بعد کرم ضد چروک را به آرامی و با ضربه های پیاپی آرام زیر چشم بمالید.

بیشتر بخوانید:  درمان چروک دور چشم با روش های خانگی

کرم های خانگی ضد چروک زیر چشم

مواد لازم برای تهیه کرم ضد چروک لانولین و روغن بادام شیرین

چین و چروک اطراف چشم

  • لانولین خالص 5قاشق غذاخوری
  • یک شیشه کوچک روغن بادام شیرین (روغن زیتون یا روغن کرچک)

لانولین را در ظرفی ریخته، روی حرارت بخار آب قرار دهید. بعد روغن بادام را کم کم به آن بیفزایید. آنقدر باید روغن اضافه گردد که مخلوط زیاد رقیق نشود و غلظت کرم را داشته باشد. کرم آماده شده را در ظرف شیشه ای دردار بریزید. این کرم را در هنگام ماساژ زیر چشم استفاده کنید. به جای روغن بادام می توان از روغن گرچک یا روغن زیتون هم استفاده کرد.

کرم ضد چروک زیر چشم یاس

چین و چروک اطراف چشم

مواد لازم

  • گل یاس یک استکان کوچک
  • روغن بادام شیرین 5 قاشق غذاخوری

گل یاس را از گرد و غبار پاک کنید. مادگی این گل هورمون های گوناگون زیادی دارد. از این لحاظ جایگزین هورمون های حیوانی در زیبایی شده است. گل یاس را در استکان یا شیشه ای ریخته و روغن بادام شیرین را روی آن بریزید، بطوریکه روی گل ها را بپوشاند. به مدت 20 روز آن را در مقابل نور خورشید قرار دهید. بعد مایع را از صافی عبور دهید، کرم بدست آمده جهت درمان پوستهای خشک و چروک دور چشم بسیار مفید می باشد.

ماسک رفع چین و چروک زیر چشم زیتون

چین و چروک اطراف چشم

مواد لازم

  • روغن زیتون 2 قاشق غذاخوری
  • سفیده تخم مرغ 1 عدد

در ابتدا سفیده تخم مرغ را بقدری بزنید تا کف کند. سپس روغن زیتون را به آن بیفزایید و خوب مخلوط کنید. مخلوط آماده شده را زیر چشمها مالیده، مدت 20 دقیقه صبر کرده، سپس با شیر و پنبه به آرامی ماسک دور چشم را پاک کرده و شستشو دهید.

بیشتر بخوانید:  چطور از چروک افتادن پوست جلوگیری کنیم

چین و چروک زیر چشم بخش جدا نشدنی از بالا رفتن سن پوست است، هرچند با مراقبت و رعایت موارد می توان از سرعت و شدت آن جلوگیری کرد.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه