کربوکسی تراپی چیست؟

written by ژاله نوذری 29 خرداد 1397
کربوکسی تراپی چیست

به تزریق گاز کربنیک زیر پوست کربوکسی تراپی می گویند. برای برطرف سازی مشکلات زیبایی و درمان سلولیت می توان از این روش استفاده کرد. استفاده از دی اکسید کربن در پزشکی، روش جدیدی نیست و قرن ها در درمان های پزشکی مورد استفاده قرار گرفته است. بانوی شهر شما را با کربوکسی تراپی بیشتر آشنا می کند.

کربوکسی نام علمی گاز دی اکسید کربن (2CO) بوده و در کربوکسی تراپی گاز دی اکسید کربن زیر پوست تزریق می شود. بدن این مورد را به عنوان کمبود اکسیژن تلقی می کند و جریان خون در این منطقه افزایش می یابد. این افزایش گردش خون سبب رسیدن مواد مغذی به این منطقه شده، ترمیم سلولی اتفاق می افتد.

کربن دی اکسید درمانی Therapy Carboxy یا کربوکسی تراپی، در طی دهه 1930 در فرانسه مورد استفاده قرار گفته و آنان پی بردند که آب استخرهای غنی شده با دی اکسید کربن باعث بهبودی زخم و جراحات می شود. در دهه 1950 این تکنیک توسط متخصصین قلب برای درمان مبتلایان به بیماری انسداد شریانی و همچنین سایر اختلالات ناشی از گردش خون و تجمع چربی در شریان ها مورد استفاده قرار گرفت. از سال 1995، زمانی که اصطلاح Therapy Carboxy ابداع شد، محبوبیت آن در زمینه زیبایی شناسی و به ویژه درمان جوان سازی پوست افزایش یافت. در واقع، مطالعات نشان داده اند که CT سبب افزایش کشش پوست، افزایش گردش خون بدن و در نتیجه بهبود ظاهر پوست می شود. از این تکنیک به منظور جوانسازی، ترمیم سیاهی و گودی زیر چشم ،کاستن از چروک ها وترک های پوستی، بازتولید کلاژن و کاهش سلول های چربی یا سلولیت ها استفاده می شود. اساسا، کربوکسی تراپی، تزریق پوستی دی اکسید کربن برای دستیابی به این اهداف درمانی است.

کربوکسی تراپی - شادابی و سلامتی

دستگاه دارای یک مخزن گاز دی اکسید کربن بوده که توسط بخش الکترونیک، خروجی دستگاه تنظیم می شود. سرعت و میزان گاز خروجی با توجه به محل درمان و بیماری، توسط پزشک مشخص و گاز دی اکسید کربن از طریق یک سوزن نازک زیر پوست تزریق می گردد.

در ناحیه پلک پس از تزریق گاز، متورم و طی ۱۰دقیقه بعد گاز جذب شده و ظاهر فرد طبیعی می شود. در اسکار و ترکهای پوستی احساس کمی سوزش وجود دارد. برای درمان سلولیت و بافت چربی موضعی چون حجم گاز بیشتری تزریق می شود یک حس کشش و فشار در موضع، بدلیل افزایش جریان خون احساس خواهد شد.

مزایای کربوکسی تراپی :

  • بهترین درمان برای از بین بردن سلولیت
  • از بین بردن رسوب های چربی بعد از لیپوساکشن در قسمت های بالای زانو
  • عدم آسیب به بافت های بدن یا اعصاب
  • از بین بردن چربی ها
  • کمک به بازسازی کلاژن
  • ضخیم شدن و صاف شدن پوست
  • مفید در درمان سلولیت ها

در حال حاضر در تمامی کشور های پیشرفته برای درمان سلولیت از کربوکسی تراپی استفاده می شود.

عوارض کربوکسی تراپی :

کربوکسی تراپی به طور معمول عارضه ای ندارد. درد و قرمزی خفیف در محل تزریق، احساس گرما و صدای خش خش در پوست و گاهی کبودی در محل تزریق از عوارض گذرای این روش درمانی است که معمولا ظرف چند ساعت و به ندرت چند روز بطور کامل برطرف می شوند.

اجتناب از استحمام، شنا، سونا و جکوزی به مدت ۴ ساعت بعد از درمان توصیه می شود.

کربوکسی تراپی - شادابی و سلامتی

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه