چرا باید از کرم دور چشم استفاده کنیم؟

written by ویدا نورمحمدیان 8 فروردین 1396
چرا باید از کرم دور چشم استفاده کنیم؟

پوست اطراف چشم و پلک ها از سایر نقاط بدن نازک تر و حساس تر هستند چرا که به طور مکرر در طول روز فعالند ( ما روزانه بیش از 10 هزار بار پلک می زنیم )، بنابراین این نقطه از صورت اولین جایی است که چروک می افتد و بالا رفتن سن را نمایان می کند. برای همین اطراف چشم معمولا نیاز به مراقبت های ویژه تری دارد و در این مقاله به لزوم استفاده از کرم دور چشم می پردازیم.

شاید بگویید چرا دقیقا باید از کرم دور چشم استفاده کرد نه کرم های معمولی که به صورت می زنیم؟ در حقیقت شما می توانید از کرم های مرطوب کننده ای که به صورتتان می زنید، دور چشمتان هم استفاده کنید، به شرطی که فرمولی که در آن کرم ها استفاده شده طوری باشد که بدتر باعث چین و چروک دور چشم نشود. برای همین است که بسیاری از متخصصان پیشنهاد می کنند حتما از کرم دور چشم استفاده کنید چرا که این کرم ها معمولا از کرم های معمولی که به صورت می زنید سبک تر هستند و از آنجایی که پوست دور چشم حساس و نازک است، استفاده از کرم هایی که سنگین و قوی هستند، ممکن است باعث تشدید پف زیر چشم شود. در ضمن، کرم های مرطوب کننده ای که برای صورت استفاده می کنید معمولا موادی که مخصوص تیرگی زیر چشم و از بین بردن آن است را ندارند.

کرم دور چشم - مد و زیبایی

  • در کرم دور چشم دنبال چه موادی بگردیم؟

برخی از کرم های دور چشم دارای کافئین هستند، کافئین باعث می شود چشمان آرامش بیشتری پیدا کنند و کمک می کند تیرگی زیر چشم کمتر شود. این کرم ها همچنین می توانند پف زیر چشم را نیز کم کنند. بنابراین اگر زیر چشمتان تیرگی می بینید یا می خواهید پف چشمتان کمتر شود به دنبال کرمی بگردید که کافئین داشته باشد. کرم های دور چشم معمولی این درمان ها را انجام نمی دهند. وجود انواع آنتی اکسیدان نیز در این نوع کرم ها مفید هستند و باعث از بین رفتن و حتی پدید نیامدن چروک های زیر چشم می شوند. از آنجایی که اطراف چشم معمولا خشک تر هست، وجود انواع روغن در کرم دور چشم نیز می تواند به مرطوب شدن این نقاط کمک کند و همین امر باعث می شود تا چروک دور چشم دیرتر پدید بیاید.

اینها برای زمانیست که کرم دور چشم را برای شب استفاده می کنید. در روز کمی این ترکیبات متفاوت است. برای مثال کرم هایی که برای روز دور چشمتان استفاده می کنید حتما باید حداقل SPF30 داشته باشند.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه