چطور کرم ضد آفتاب مناسب پوست صورتمان انتخاب کنیم؟

written by ویدا نورمحمدیان 13 تیر 1396
چطور کرم ضد آفتاب مناسب پوست صورتمان انتخاب کنیم ؟

تا کمی قبل بسیاری از افراد فکر می کردند، کرم ضد آفتاب با  SPF15 برای محافظت از پوستشان تحت شرایط مختلف کافیست. اما در چند سال گذشته این مساله تغییر کرده است و انتخاب یک کرم ضد آفتاب مناسب به شرایط آب و هوایی محیط  و نوع پوست بستگی دارد. به همین دلیل است که در سالهای اخیر، در فروشگاههای آرایشی بهداشتی انواع مختلف کرم های ضد آفتاب از برندهای مختلف با قیمتهای مختلف موجود هست. و حتما شما هم با خود فکر می کنید به چه دلیلی این انواع مختلف کرم ضد آفتاب تولید می شود؟

با توجه به شدت اشعه خورشید در فصول مختلف و نوع پوستی که دارید می توانید ضد آفتابی را انتخاب کنید که به بهترین شکل از پوست شما در برابر اشعه UV خورشید محافظت کند. اگر پوست خیلی روشن و حساس دارید، یا افرادی از خانواده تان در گذشته به بیماری سرطان پوست مبتلا شده اند، باید از کرم های ضد آفتابی استفاده کنید که SPF بالاتری دارند. معمولا در شرایط آب و هوایی مختلف ، کرم هایی که SPF 30 – 50 دارند پیشنهاد می شود، اگر مدت زمان بیشتری در هوای آفتابی قرار می گیرند یا در جایی هستید که شدت آفتاب بیشتر است، SPF بالاتر از 50 نیز پیشنهاد می گردد. میزان محافظت کرم ضد آفتاب از پوست به مقدار مصرف کرم و تمدید آن نیز بستگی دارد، بنابراین اگر مدت زیادی را در آفتاب می مانید نیاز است هر چند ساعت یکبار ( حداقل دو ساعت ) مجددا کرم ضد آفتاب روی پوست را تجدید کنید.

همیشه این را به یاد داشته باشید که پیشگیری بهتر از درمان است بنابراین استفاده از یک کرم ضد آفتاب خوب و شناخته شده می تواند به سلامت پوست شما کمک کرده و باعث جوان ماندن پوست شود. کرم های ضد آفتاب الارو ( Ellaro ) که مدتهاست مورد استفاده قرار گرفته اند و امتحان خود را پس داده اند انتخاب مناسب و مقرون به صرفه ای برای استفاده روزمره حساب می شوند. کرم ضد آفتاب الارو با SPF 50 می تواند از پوست روشن شما در برابر آفتاب محافظت کند، اگر پوست چربی دارید کرم ضد آفتاب الارو که فاقد چربی است و با نوشته Oil Free ( بدون روغن ) مشخص شده است را انتخاب کنید.

در هر صورت به یاد داشته باشید که در اکثر مناطق ایران آفتاب گرم و درخشان است و بیشتر روزها از بودن آفتاب لذت می بریم پس استفاده از کرم ضد آفتاب روی پوست مخصوصا پوست صورت و پشت دستها را فراموش نکنید.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه