آشنایی با انواع کفش پاشنه بلند زنانه

written by هانیه زاهدی 21 مهر 1397
آشنایی با انواع کفش پاشنه بلند زنانه

با تاریخچه و انواع کفش پاشنه دار زنانه آشنا شدیم. آیا انواع کفش پاشنه بلند را می شناسید؟

انواع کفش پاشنه بلند زیبا، مجلسی و اسپرت

بوت مچی یا چکمه مچی Ankle Booties

 Ankle Booties

این نوع چکمه ها تا مچ پا و برای خانم هایی مناسبند که عاشق چکمه هستند اما دوست ندارند کل ساق پایشان را بپوشاند و پاها را محدود کند. این نوع بوت هم پاشنه های کوتاه و هم پاشنه های بلند دارد که پاشنه های بلند، به آنها ظاهر ویژه ای داده است. این نوع بوت نه تنها در پاییز و زمستان بلکه در بهار نیز پوشیده می شود.

کفش پاشنه دار مچ بندی Ankle Strap Heels

Ankle Strap Heels

امروزه این مدل کفش پاشنه دار بسیار محبوب است. ارتفاع پاشنه می تواند متفاوت باشد اما ویژگی اصلی آن بندیست که دور مچ پا قرار می گیرد. وجود بند باعث راحتی بیشتر شده و راه رفتن با آن را آسان می کند.
از این نوع کفش پاشنه بلند می توان در مهمانی های نیمه رسمی، دوستانه و حتی محل کار نیز استفاده کرد. این سبک با لباس های بلند، کوتاه و شلوار تناسب کامل دارد.

بیشتر بخوانید:  چند نکته برای ست کردن کفش ورزشی

کفش رقص Ballroom Dance Shoes

Ballroom Dance Shoes

ارتفاع پاشنه در این کفش متفاوت است. با این حال، از آنجا که کفش برای رقص ساخته شده است، پاشنه معمولا بلندتر از 5 سانت نیست. این مدل کفش پاشنه بلند معمولا بندهای زیادی دارد و استفاده از آن در مراسم عروسی طرفداران زیادی دارد.

کفش پامپ Basic Pumps

Basic Pumps

کفش پامپ از جمله کفش های کلاسیک است که هر دختری حداقل یک جفت از آن را دارد. نه تنها به این خاطر که راحت و با دوام است بلکه به این دلیل که در طیف وسیعی از رنگ ها و سبک ها در دسترس هست و به راحتی با هر لباس و مناسبتی مطابقت دارد. این نوع کفش پاشنه بلند معمولا در حدود 7 سانت پاشنه دارند و قسمت جلوی کفش ارتفاعی ندارد.

چکمه های بلند Heeled Boots

Heeled Boots

یک جفت بوت پاشنه بلند خوب، میتواند پاهای شما را در روزهای سرد، گرم نگه دارد. این نوع چکمه با شلوار جین، دامن و یا حتی پیراهن، تناسب کامل دارد.

صندل های پاشنه یه سَره Wedge Sandals

Wedge Sandals

اگر دنبال یک صندل روزمره پاشنه بلند هستید که راحت باشد، صندل پاشنه یه سَره بهترین انتخاب شما خواهد بود. این صندل هنگامی که با یک دست لباس تابستانی سبک همراه باشد، فوق العاده خواهد بود.

کفش های استیلتو Stilettos

Stilettos

در این نوع کفش پاشنه بلند ارتفاع پاشنه در حدود 7 تا 10 سانت می باشد و برای کسانیکه معمولا پاشنه بلند نمی پوشند، مناسب نیست. چون راه رفتن را برایشان دشوار می کند. در این سبک کفش بیشتر جنبه زیبایی آن مطرح است؛ لذا عمدتا در مهمانی های شبانه و برنامه های رسمی از آن استفاده می شود.

بیشتر بخوانید:  معرفی انواع کفش پاشنه دار زنانه

صندل های پاشنه بلند/متوسط/ کوتاه High/Mid/Low Heel Sandals

Heel Sandals

هیچ چیزی لباس تابستانی را مانند یک جفت صندل پاشنه دار تکمیل نمی کند. پاشنه صندل ها می توانند کوتاه، متوسط یا بلند باشد که هر کس متناسب با سلیقه و لباس خود، آنها را انتخاب می کند.

کفش های سیلینگ بک Slingback Heels

Slingback Heels

این کفش ها دارای بندهایی هستند که به جای مچ پا، در پشت پاشنه پا قرار می گیرند. این سبک کفش ظرافت خاصی به پاها می بخشد.

کفش های لی یژدار  Platform Heels

Platform Heels

ارتفاع پاشنه این کفش ها می تواند 20 سانت و یا بیشتر باشد. در واقع محدودیت ارتفاعی در این مدل پاشنه وجود ندارد. با وجود ارتفاع پاشنه، پلتفرمی (لژ) که در قسمت جلوی کفش قرار دارد، موجب پهن شدن این قسمت شده و راه رفتن را تسهیل می کند. کفش هایی که این مدل پاشنه را دارند، ممکن است در ارتفاع پاشنه متفاوت باشند اما قسمت ضخیم پایین کفش، نقطه مشترک آنهاست. اصولا این مدل کفش ضمخت می شوند و برای استفاده با لباس شب پیشنهاد نمی شود.

کفش های جلوباز Peep Toe Heels

Peep Toe Heels

این مدل کفش در قسمت جلو به اندازه یک روزنه یا درز باز است. این کفش های تابستانی، تقریبا با هر لباسی مناسب بوده و به آن ظرافت خاصی می بخشد.

کفش های میول Mule heels

Mule heels

این نوع کفش می تواند در هر اندازه و شکلی باشد. قسمت روی کفش، تقریبا به طور کامل برآمدگی روی پا را می پوشاند. قسمت جلوی کفش می تواند باز یا بسته باشد و ارتفاع پاشنه در آن متفاوت است. بسیاری از میول ها از قسمت پاشنه پا نیز آزاد هستند و پوشیدن و درآوردن آنها بسیار راحت است.

بیشتر بخوانید:  معرفی انواع کفش پاشنه دار زنانه

کفش های آکسفورد Oxfords

Oxfords

صندل آکسفورد الهام بخش از کفش های مردانه و لباس های سنتی مدرسه است. در گذشته این مدل کفش کمی ظریفتر بود و پاشنه آن چندان ارتفاعی نداشت. در واقع بیس و پایه آن پاشنه تخت بود اما امروزه پاشنه های آن کمی بلندتر شده است. با این حال این کفش به دلیل راحتی، جز کفش های پرطرفدار است.

کفش های اسپادریل یا صندل اسپانیایی Espadrille Heels

Espadrille Heels

این نوع کفش منشا گرفته از صندل های سنتی اسپانیاست. ویژگی اصلی کفش، جنس بزرنت یا پنبه ای پارچه آن به همراه یک کفه ی انعطاف پذیر است که جنس آن از طناب بافته شده اسپارتو می باشد.

کفش های فانتزی Fantasy Heels

Fantasy Heels

در این نوع کفش، مدل هایی وجود دارد که بسیار عجیب و غریبند و به نظر می رسد که برای افراد عادی مناسب نباشد. می توان مطمئن بود که این مدل کفش را کسی به جز لیدی گاگا نمی تواند بپوشد.

کفش های کرستی Corset Heels

Corset Heels

این سبک، ظاهری شبیه چکمه و میول دارد با این تفاوت که دو طرف کفش با بند به یکدیگر متصل می شود و حالتی شبیه کرست های سنتی را دارد. این مدل کفش مد روز، چشم نواز، و کمی منحصر به فرد است. اگر به مد علاقه مند هستید، این کفش می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه