کمکهای تخصصی همراه با درمانهای طبیعی

written by بانوی شهر 6 مرداد 1396
کمکهای تخصصی همراه با درمانهای طبیعی

 آیا این دو با هم بهترین تجویز است؟

ما در عصری زندگی می‌کنیم که در آن بیشتر از تمام ادوار گذشته درمان های پزشکی وجود دارد. امروزه پزشکان آسیب‌هایی را ترمیم می‌کنند و بیماریهایی را درمان می‌کنند، که زمانی جان انسانها را به راحتی می‌گرفت. در برخی از موارد، تنها با یک واکسن می‌توان از این بیماری‌ها به طور کامل پیشگیری کرد.

علیرغم پیشرفت های سریع در تکنولوژی های پزشکی، برخی از متخصصان هنوز بر این باورند که درمانهای طبیعی همراه با کمکهای تخصصی، غالباً بهترین گزینه برای درمان بیماری ها هستند. با افزایش نگرانیها از نسخه‌های پزشکان و تاثیرات بلند مدت داروهای شیمیایی،  این باور را  روز به روز قدرت تر کرده و طرفداران بیشتری پیدا می‌کند. این درمانها همچنین راهی برای از بین بردن مشکل، و نه فقط برطرف کردن علائم، هستند.

قدرت این ترکیب مخصوصا در خانمهای باردارکه توصیه می شود از مصرف داروهای شیمیایی خودداری کنند، بیشتر به چشم می‌خورد.

  • چرا دارو نمی تواند جوابی برای بیماری های روانی باشد؟

بسیاری از اوقات، افرادی که از استرس، اضطراب و افسردگی رنج می‌برند، با استفاده از داروهای تجویز شده، اقدام به خود درمانی می‌کنند. این کار ناخواسته به مشکلات دیگری، و احتمالا وابستگی، برای آرام کردن ذهن منتهی می‌شود.

سلامت روانی یک نگرانی جدی دنیای امروز به شمار می‌آید. هم اکنون درمانهای دارویی بیشماری وجود دارد، اما هیچکدام از آنها اولین راه حل پیشنهادی نیستند. این درمانها ممکن است بیماری را تسکین داده و علائم را از بین ببرند، اما به ندرت درمان قطعی و ریشه ای را به دنبال دارند.

برای درمان مشکلاتی که سلامت روان را تحت تاثیر قرار می‌دهند، غالبا به درمان رفتارشناختی نیاز است.

CBT نوعی روان درمانی است که مطابق با نیاز هر فردی تنظیم می‌شود؛ اما بطور کلی، مستلزم گفتگو درمانی، بر این اساس است که احساس و عمل مبتنی بر افکار هستند. این روش درمانی، احساسات فرد و خمیر مایه فکر و اعمال وی را مشخص می‌سازد. هدف، پیدا کردن محرکهای مسبب مشکلات و راه حلهای احتمالی است. این درمان بر کمک به افراد، برای کنترل کردن افکار و عواطف خود به منظور غلبه کردن بر مشکلات روانی تمرکز دارد.

چندین روش درمان طبیعی وجود دارد که بطور متوالی همراه با درمان رفتار- شناختی برای کاهش استرس و اضطراب، و در عین حال، تسکین علائم فیزیکی مانند تنش عضلانی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این راه ها عبارتند از :

  • مدیتیشن
  • هیپنوتراپی
  • تجسم مثبت
  • چیگونگ (Qigong)
  • یوگا
  • تای چی
  • ماساژ
  • ورزش

حتی یک کار ساده مانند مطالعه می‌تواند در کاهش سطح اضطراب مؤثر باشد؛ چرا که مستلزم برگرداندن توجه از مشکل است.

  • طب سوزنی : جایگزینی طبیعی برای مسکن‌ها

چند درمان طبیعی وجود دارد که به اندازه داروهای دیگر در درمان درد شناخته شده هستند و طب سوزنی یکی از این درمانهاست. این درمان درد 126 میلیون نفر را در سال تسکین می‌دهد.

با افزایش نگرانی در مورد خطرات مسکنهای تجویزی، هر روز افراد بیشتر و بیشتری در صدد یافتن گزینه هایی دیگر برای تسکین دردهای خود برمی‌آیند. امروزه ما میدانیم که داروهای مخدر نه تنها در صورتی که درست مصرف نشوند اعتیادآور هستند، بلکه می‌توانند به کلیه ها آسیب زده، سیستم ایمنی را تضعیف کرده و تعادل هورمونی را نیز بر هم بزنند.

طب سوزنی گزینه‌ای طبیعی و بی‌خطر برای تسکین درد است. تحقیقات علمی زیادی اثربخشی و بی خطر بودن طب سوزنی را برای تمام سنین به اثبات رسانده‌اند. با این وجود، مراجعه به متخصصان طب سوزنی دارای مجوز که از سوزنهای استریل با بسته بندی اوریجینال استفاده می‌کنند، حائز اهمیت است.

  • درمانهای طبیعی مشوق یک زندگی سالم هستند

شاید مهمترین مزیت استفاده از درمان های طبیعی اینست که افراد را تشویق می‌کنند تا سبک زندگی سالمتری را پیش بگیرند. درمانهای طبیعی، چسب زخم و التیام دهنده های سریع نیستند که تنها در صورت مواجه با مشکل از آنها استفاده کنیم؛ بلکه انتخاب های روزانه ای هستند که استرس را کاهش داده و فعالیت فیزیکی را افزایش می‌دهند. آنها راه حل هایی هستند که ممکن است  به زمان بیشتری نیاز داشته باشند، اما عادتهای سالم را در شما ایجاد می‌کنند و دلایل نگرانی از دارو را از بین می برند.

وقتی سخن از سلامتی است، به حقیقت، یک قدم پیشگیری به یک دنیا درمان می‌ارزد.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه