هر چند وقت یکبار کوتاه کردن مو نیاز هست؟

written by بانوی شهر 30 آذر 1395
هر چند وقت یکبار کوتاه کردن مو نیاز هست؟

موهای ما همیشه نیاز به کوتاه کردن و مرتب شدن دارد اما فکر می کنید چه زمانی باید دیگر به یک آرایشگر مراجعه کنید و کمی موهایتان را کوتاه کنید؟ زمانیکه انتهای موهایتان به قدری خشک شد که دیگه با روغن هم نمی توانید آن را صاف و مرتب کنید؟ زمانیکه موهایتان به قدری در هم گره می خورد که حتی با انواع نرم کننده ها هم نمی توانند آنه را ترمیم کنید؟ یا در ساده ترین حالت هر وقت که دیگر از مدل موهایتان خسته شدید؟

با این مطلب همراه باشید تا به شما بگوییم بهترین زمان برای کوتاه کردن موهایتان چه زمانیست.

1 ) اگر موهای صخیم، فر و کوتاه دارید – هر 12 هفته

how-often-you-need-haircut1-banooyeshahr

یک قانون اولیه برای کوتاهی موهایی که فر و حالت دار هستند این است که آن را هر سه ماه یکبار کوتاه کنید. این زمانیست که انتهای مو کم کم شروع به ضعیف شدن و تکه تکه شدن می کند و مدل قبلی خود را از دست می دهد. بنابراین اگر موهای شما کوتاه است و نمی خواهید آن را بلند کنید بهتر است هر سه ماه به آرایشگاه مراجعه کنید و آن را کوتاه کنید. اگر می خواهید موهایتان را بلند کنید از آرایشگرتان بخواهید هر بار موهای کمتری را کوتاه کند تا جلوی بلند شدن موهایتان گرفته نشود.

2 ) اگر موهای بلند صاف یا کمی موج دار دارید – 8 الی 12 هفته

how-often-you-need-haircut2-banooyeshahr

اگر به خوبی از موهای بلندتان مراقبت کنید، از ماسک مو و روغن برای مرطوب کردن مو استفاده کنید و از صدمه دیدن آن توسط حرارت جلوگیری کنید، می توانید تا 12 هفته صبر کنید تا موهایتان نیاز به کمی کوتاه شدن داشته باشد. اگر موهایتان مدل خاصی نداشته باشد و به خوبی از آن مراقبت شده باشد انتهای موهایتان خیلی سریع شکننده و خرد نمی شود.

3 ) اگر موهای متوسط فر دارید – 8 الی 12 هفته

how-often-you-need-haircut3-banooyeshahr

معمولا افرادی که موهای فری دارند سعی می کنند آن را مرطوب تر نگه دارند و اگر به میزان کافی به موهایشان آبرسانی شود معمولا موهای سالمی خواهند داشت و نیازی نیست زود به زود آن را کوتاه کنند. معمولا دو یا سه ماه زمان مناسبی برای کوتاهی مو است.

4 ) اگر موهای بلند و لایه لایه دارید – 6 الی 8 هفته

how-often-you-need-haircut4-banooyeshahr

این مدل مو تنها مدل در این دسته بندی است که مدت زمان بین کوتاهی آن به 6 هفته هم می رسد. چرا که این مدت زمان کافی برای رشد موها است و با توجه به صاف بودن مو، بلندی آن سریع تر مشخص می شود. مدل موهای لایه ای بخاطر کوتاه بلند بودن زودتر نیاز به  کوتاهی دارد تا فرم اولیه خود را دوباره بدست بیاورد.

5 ) اگر موهایی با لایه های متعدد و متفاوت دارید – 6 هفته

how-often-you-need-haircut6-banooyeshahr

اگر می خواهید این مدل مو را حفظ کنید بهتر است هر 6 هفته کوتاهی آن را تمدید کنید. در هفته اول تا چهارم، این مدل مو بسیار زیبا و جذاب خواهد بود اما به هفته ششم که می رسد دیگر نامرتب به نظر خواهد رسید. برای اینکه این مدل را تازه و زیبا نگه دارید باید در هفته ششم دوباره آن را کوتاه کنید.

6 ) اگر موهای کم صاف یا موج دار دارید – 4 الی 6 هفته

how-often-you-need-haircut5-banooyeshahr

موهای کم یا خرد شده می توانند یک روزه کاملا نامرتب و اعصاب خرد کن شوند. شما هفته ها با مدل موهای زیبایتان زندگی می کنید و یک روز صبح بیدار می شوید و می بینید دیگر آن مدلی که می خواستید نیست. این مدل مو را بهتر است زود به زود کوتاه کنید تا حالت اولیه خود را حفظ کنند. تا شش هفته می توانید این مو را به خوبی نگه دارید اما سعی کنید کوتاهی این مدل مو را از شش هفته به تعویق نیندازید.

7 ) اگر موهای خیلی کوتاه دارید – 4 هفته

how-often-you-need-haircut7-banooyeshahr

موهایتان را تا بالای گوشتان کوتاه کرده اید و از این مدل راضی هستید؟ بهتر است برای اینکه این مدل دلخواهتان حالتش را از دست ندهد هر چهار هفته کمی پایین آن را کوتاه کنید. اگر می خواهید موهایتان بلند شود مراجعه به آرایشگاه را به 6 یا 10 هفته برسانید.

8 ) اگر موهایتان آسیب دیده است – 4 هفته

هر چند وقت یکبار کوتاه کردن مو نیاز هست؟

نکته بد اینجاست که نمی تواند آسیبی که به مو در اثر مواد شیمیایی وارد شده است را درست کنیم. بنابراین اگر موهایتان در اثر رنگ کردن یا در معرض حرارت قرار گرفتن خراب شده یا آسیب دیده است با هیچ موادی نمی توانید آن را به حالت اولیه اش بازگردانید. بهترین کار اینست که ماه به ماه به آرایشگاه مراجعه کنید و انتهای موهایتان را کمی کوتاه کنید تا موهای آسیب دیده از بین بروند و موهایتان زنده و زیبا شود.

9 ) اگر چتری دارید – 2 هفته

how-often-you-need-haircut9-banooyeshahr

چتری شما خیلی تاثیر در چهره تان دارند، اگر می خواهید مدت ها چتری ها را نگه دارید باید ظرف دو هفته آنها را مجدد کوتاه کنید تا بلندی آنها طوری نشود که در میان چشمانتان قرار بگیرند.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه