کیت اسپید Kate Spade طراح معروف کیف

written by مروارید مجیدی 31 خرداد 1397
کیت اسپید Kate Spade طراح معروف کیف

کیت اسپید (Kate Spadeمتولد ۲۴ دسامبر ۱۹۶۲ طراح مد و کارآفرین، اهل کشور آمریکا که به دلیل طراحی های خلاقانه اش علی الخصوص در زمینه طراحی کیف های رنگی بسیار شهرت داشت. وی تحصیلات خاصی در زمینه مد و فشن نداشت و صرفا ذوق هنری باعث شد تا در این حد معروف و محبوب همگان شود.

کیت اسپید - مد و زیبایی

او کار خود را با کشیدن یک طرح اولیه از یک کیف روی کاغذ شروع و بعدها صاحب کمپانی میلیون دلاری اسپید شد. او سالها به عنوان ویراستار برای مجله «مادمازل» کار کرد و با وجود این همه برند موفق در زمینه کیف، متوجه کمبود در بین طرحهای مختلف بین طراحان مشهور دنیا شد. او اولین کیف خود را در سال 1993 از کاغذ و چسب کاغذی ساخت. بعد از مدتی تصمیم گرفت که نامی برای برند خود انتخاب کند. بنابراین از نام خود و نام خانوادگی شوهرش ،« اندی اسپید » -ANDY SPADE– استفاده کرد و علامت کیفهایش را نیز Spade به معنی پیک یا بیل برعکس انتخاب کرد.

کیت اسپید - مد و زیبایی

همه مشتریان از دیدن کیف های او به وجد آمدند. خیلی زود مجله معروف VOGUE راجع به او و استعدادش مقاله ای نوشت. در سال 1996 او را به عنوان بهترین طراح کیف آمریکا معرفی کردند و در همان سال جایزه کارآفرینی و خلاقیت را از موسسه  CFDA گرفت و دو سال بعد به عنوان برترین طراح در همه زمینه ها معرفی شد.

بعدها، شوهرش «اندی» که شریک کاری او نیز بود در یک مصاحبه با CNN درباره کیت گفت : تنها چیزی که در میان طرحهای کیت دیده نمیشود کمربند است. زیرا او خودش از کمربند استفاده نمیکند و شما در کمدش نمیتوانید حتی یک کمربند پیدا کنید.  و اگر از او بپرسید که همه کمربند می پوشند پس چرا کمربند طراحی نمیکنی؟ او خواهد گفت : چون من کمربند نمیپوشم پس دلیلی هم برای طرحی و تولید آن نمیبینم!!

کیت اسپید - مد و زیبایی

نظر کیت این بود که در دنیای مد بسیاری از طراحان کلاسیک کار میکنند و او میخواست از این حالت کلاسیک خارج شده و قوانین مد را بهم بریزد و موفق هم شد. در نهایت برند کیت شامل کیف، کفش، لوازم آرایش، عطر، لباس و کمربند هم شد.

در یک مصاحبه که کیت با مجله VOGUE داشت گفت : بسیاری از مردم وقتی از مد صحبت میشوند استرس میگرند و دنیای مد را ترسناک میدانند در صورتی که دنیای مد باید برای همه طراحان جذاب و هیجان انگیز باشد.

کیت اسپید - مد و زیبایی

کیت اسپید انسان متواضع و مردمی بود و در دنیای نویسندگی هم حضور پر رنگی داشت و کتابهای زیادی در مورد استایل، روش صحیح لباس پوشیدن، روش های درست میزبانی و چگونه شیک باشیم نوشته است.

کیت اسپید - مد و زیبایی

کیت اسپید کمپانی خود را در سال ۱۹۹۳ تأسیس کرد و آن را در سال 2002 به کمپانی NORDSTROM و سپس COACH به ارزش 2.4 میلیون دلار فروخت تا زمان بیشتری برای بزرگ کردن و تربیت دخترش داشته باشد. او بعدها برند دیگری به نام FRANCES VALENTINE راه اندازی کرد.

متاسفانه کیت اسپید سالها از بیماری افسردگی رنج میبرد و در نهایت در تاریخ 5 ژوئن 2018 در خانه اش واقع در منهتن نیویورک خودکشی کرد.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه