طرز تهیه سالاد پاستا با مرغ

written by مهدیه طجرلو 31 شهریور 1398
سالاد پاستا

سالاد پاستا با مرغ یونانی یکی از غذاهای لذیذ و تازه ای است که در تمام فصول سال به خصوص تابستان حسابی طرفدار دارد. این سالاد پاستا با سس لیمو و سیر نه تنها بسیار خوشمزه، بلکه بسیار هم سیر کننده است و می تواند غذایی مقوی به عنوان میان وعده سالم برای کودکان باشد. دستور آشپزی مرغ سوخاری را هم میتوانید مطالعه کنید.

زمان آماده سازی : 40 دقیقه – زمان پخت : 20 دقیقه – مواد لازم برای 4 نفر

مواد لازم برای سالاد پاستا

  • 2 عدد ران مرغ بدون استخوان و پوست یا 4 عدد فیله ی مرغ
  • 1 پیمانه پاستا / هر شکلی که دوست دارید
  • 1 فلفل دلمه ای رنگی
  • ½ پیمانه گوجه گیلاسی
  • 1 عدد خیار ریز شده
  • ¼ پیمانه جعفری خرد شده
  • ¼ پیمانه پنیر فتا (پنیر سفید ساده)

مواد لازم برای سس سالاد

  • 1 عدد لیموی بزرگ
  • ¼ پیمانه روغن زیتون
  • 3 حبه سیر
  • ½ قاشق غذاخوری آویشن
  • ½ قاشق چای خوری نمک
  • فلفل سیاه تازه خرد شده

طرز تهیه سس

نکته : سسی که قرار است درست کنیم هم سس سالاد است هم به عنوان سس مزه دهنده (Marinade) که مرغ ها را در آن می خوابانید استفاده می شود.

1) تهیه ی سالاد پاستا با مرغ یونانی را با پوست لیمو (زست) شروع کنید. زست قسمت زرد پوست لیمو است که می توانید با یک رنده ی خیلی ریز کمی از آن را به سالاد پاستا با مرغ اضافه کنید. این قسمت لیمو خیلی ترش نیست اما بسیار خوش عطر است. بعد از رنده کردن کمی از پوست لیمو، آب آن را در یک کاسه ی کوچک بگیرید و برای سس کنار بگذارید.

 سالاد پاستا با مرغ - دستپخت بانوی شهر

2 ) دو حبه سیر را ریز کنید و آن را در کاسه ای کوچک با ¼ پیمانه آب لیموی تازه مخلوط کنید. ¼ پیمانه روغن زیتون، ½ قاشق غذا خوری آویشن، ½ قاشق چای خوری نمک و فلفل سیاه و کمی از پوست لیمو را اضافه کنید و با یک چنگال خوب هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند.

 سالاد پاستا با مرغ - دستپخت بانوی شهر

طرز تهیه سالاد پاستا

1 ) ران یا فیله های مرغ را در یک کیسه یا ظرفی که درب آن بسته می شود، بگذارید و نصف سسی که حاضر کرده اید به اضافه ی یک حبه سیر رنده شده ی دیگر را به آن اضافه کنید. در کیسه یا ظرف را کیپ کنید و مرغ را برای حداقل 30 دقیقه در یخچال بگذارید.

 سالاد پاستا با مرغ - دستپخت بانوی شهر

2 ) در همین حین که مرغ را در سس خوابانده اید، یک پیمانه پاستا (در اینجا پاستای صدفی کوچک) را مطابق دستور العمل پشت پاکت محصول بپزید و آبکش کنید. پاستای آبکش شده را رها کنید تا سرد شود.

 سالاد پاستا با مرغ - دستپخت بانوی شهر

3 ) وقتی 30 دقیقه گذشت، یک ماهیتابه را روی گاز بگذارید تا داغ شود. مرغ های مرینید شده را به آن اضافه کنید. دقت کنید که مرغ ها باید به اندازه ای که به ماهیتابه نچسبد روغن زیتون داشته باشند. در صورتی که اینطور نیست کمی روغن به آن ها اضافه کنید. دو طرف مرغ ها را در حدی که خوب مغز پخت و کمی برشته شود بپزید.

 سالاد پاستا با مرغ - دستپخت بانوی شهر

4 ) در حالی که مرغ ها در حال پخته شدن هستند، بقیه سبزیجات را حاضر کنید. خیار و فلفل دلمه ای را نگینی کنید. گوجه های گیلاسی را از وسط نصف و جعفری ها را خرد نمایید.

 سالاد پاستا با مرغ - دستپخت بانوی شهر

5 ) مرغ ها را از ماهیتابه خارج کرده و پس از چند دقیقه که خنک شدند، آن ها را خرد کنید.

 سالاد پاستا با مرغ - دستپخت بانوی شهر

6 ) سر انجام وقت آن رسیده است که همه چیز سالاد پاستا با مرغ را با هم مخلوط کنید. پاستای پخته شده ی سرد را در یک کاسه بزرگ بریزید. سبزیجات و مرغ ها را به آن اضافه کنید. ¼ پیمانه پنیر فتای خورد شده را روی آن بریزید. آخرین باقی مانده پوست لیمو را روی سالاد پاستای خود بپاشید.

 سالاد پاستا با مرغ - دستپخت بانوی شهر

7 ) سس سالاد پاستا با مرغ را روی آن پخش کنید. سالاد را خوب هم بزنید تا سس به همه جای آن برسد.

 سالاد پاستا با مرغ - دستپخت بانوی شهر

نوش جان

 سالاد پاستا با مرغ - دستپخت بانوی شهر

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه