6 اشتباه درتمرینات چربی سوزی و تناسب اندام

written by بانوی شهر 19 بهمن 1395
6 اشتباه درتمرینات چربی سوزی و تناسب اندام

1 ) انجام تمرینات جداگانه

تمرینات چربی سوزی - شادابی و سلامتی

انجام تمرینات جداگانه مانند حرکت های جلو باز ( Biocep curl ) و پشت بازو ( tricep kick-backs ) حاصل چندانی برای شما در پی ندارند. این حرکات “هربار یک ماهیچه” رشته های ماهیچه ای را به اندازه کافی برای ایجاد ماهیچه های عضلانی تحریک نمی کند. از طرف دیگر، انرژی را به اندازه کافی برای سوختن کالری مصرف نمی کند.

برای داشتن ماهیچه های عضلانی و در عین حال حرکات چربی سوزی، به گونه ای که ماهیچه های شما به خوبی برجسته و نمایان شوند، لازمست تمریناتی را انجام دهید که ماهیچه های بیشتری را تحریک کرده و در عین حال انرژی بیشتری مصرف می کنند. استفاده از این قبیل تمرینات، نتایج را سرعت می بخشد.

2 ) تمرین با دستگاه

تمرینات چربی سوزی - شادابی و سلامتی

تجهیزات عجیب و غریب ممکن است باشگاه را پیشرفته جلوه دهد، اما در حقیقت، این تجهیزات تنها برای نشستن زمانی که بند کفش هایتان را می بندید و یا نفستان را حبس می کنید، مناسب هستند. مسئله اینست : دستگاه ها حرکات طبیعی بدن شما را تغییر می دهند و دامنه حرکات شما را محدود  می کنند. این وضعیت، به میزان زیاد، توانایی شما را برای فعال کردن تمام رشته های ماهیچه ای محدود  می کند و این به معنای سوخت کمتر چربی و عضله سازی کمتر است. بدتر از همه، دستگاه ها می توانند فشار زیادی را به مفاصل شما وارد کنند و در مراحل بعدی آسیب های آزار دهنده ای را متوجه آنها سازند.

اگر به دنبال نتایج سریعتر هستید، باید تمریناتی را دنبال کنید که به بدن اجازه حرکات طبیعی را می دهند. بدین ترتیب متابولیسم سرعت پیدا کرده و فیزیک تمام بدن تنظیم می شود.

بیشتر بخوانید:  چه غذاهایی از ریزش مو جلوگیری می کنند؟

3 ) انجام تمرینات طولانی چربی سوز – کاردیو ( cardio )

تمرینات چربی سوزی - شادابی و سلامتی

اگر سعی در کم کردن وزن و سوختن چربی دارید، باید تمرینات چربی سوز ( cardio ) را انجام دهید. اما راه های درست و غلط برای انجام تمرینات کاردیو وجود دارد. اگر پیاده روی کرده اید و یا مدتهای طولانی از تردمیل استفاده کرده اید و چیزی عایدتان نشده ( بغیر از درد مفاصل و یک جفت کفش پاره کتانی)، به خوبی می دانید که این همه تلاش با نتایج بسیار جزئی همراه است.

4 ) انجام تمرینات دراز و نشست کرانچ  ( crunch ) برای 6 تکه کردن عضلات شکم  

تمرینات چربی سوزی - شادابی و سلامتی

اگر در صدد آب کردن ماهیچه های شکم هستید، انجام تمرینات سنتی شکم مانند دراز و نشست به شما در شش تکه کرن شکم کمک نمی کنند. در حقیقت، هر تمرینی که روی ماهیچه های شکم انجام شود، برای تکه ای کردن شکم مناسب نیست. تمریناتی که اصطلاحا آنها را تمرینات “شکمی” می گویند، تنها هدر دادن وقت هستند. آنها در برجسته کردن عضلات شکم هیچ تاثیری ندارند و چربی را نیز نمی سوزانند.

کلید شکل دادن به ماهیچه های شکم، سوختن یک لایه سرسخت چربی است که آنها را پوشانده است.

5 ) تکرار تمرینات بارها و بارها :

تمرینات چربی سوزی - شادابی و سلامتی

تکرار تمرینات بارها و بارها یقینا شما را از رسیدن به نتایج باز خواهد داشت. ما موجودات عادت هستیم و مایلیم به چیزهایی بچسبیم که با آنها آشنا هستیم و یا در آنها مهارت داریم. اما وقتی نوبت به انجام تمرینات می رسد، اگر می خواهید پیشرفت کنید و مدام شاهد تغییر در بدن خود باشید، باید به سراغ تغییر بروید.

بیشتر بخوانید:  درمانی برای رشد مو که پزشکان را متحیر کرد

بدن توانایی خیره کننده ای برای انطباق پذیری سریع دارد. در این هنگام سر شما به سنگ می خورد و از پیشرفت باز می مانید.

6 ) انجام تمرینات طولانی مدت :

تمرینات چربی سوزی - شادابی و سلامتی

تمرینات طولانی تر با نتایج بهتر و سریعتر برابر نیستند. اگر از رفتن به باشگاه خسته شده اید و تغییری در خود احساس نمی کنید، نمی توان همان کار را ادامه داد و منتظر نتیجه ماند.

وقتی نوبت به تناسب اندام و لاغری می رسد، بدن به کیفیت بیشتر از کمیت پاسخ می دهد.

از انجام تمرینات قدیمی که هیچ نتیجه ای برای شما به دنبال نداشته اند، دست بردارید و به دنبال این حقیقت بگردید که چگونه می توان با تمرینات کوتاهتر و مؤثرتر، به تناسب اندام و لاغری دست یافت.

خانم ها، اشباهاتی را که تلاش های تمرینی شما را خنثی می کنند، پیدا کنید. علاوه براین، تنها روش استفاده از فواصل تمرینی شدت بالا، قدرت و آموزش مداری برای حداکثر کاهش چربی و توان عضلانی را یاد بگیرید.

آقایان، ببینید چرا تمریناتتان نتیجه ای به دنبال ندارند. راز سرعت بخشی به تناسب اندام و شکل دادن به ماهیچه را کشف کنید، زمان کمتری صرف کنید و چربی بیشتری بسوزانید و عملکرد ورزشی خود را ارتقا دهید.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه