چطور از بافتنی های خود خوب نگهداری کنیم؟

written by کیانا میرحقانی 29 اسفند 1395
چطور از بافتنی های خود خوب نگهداری کنیم؟

فصل سرما که رو به پایان است یعنی جمع کردن لباس های گرم و نرم، ولی چطور از لباس های گرم مراقبت کنیم که زود از بین نروند. توصیه ای که اینجا می کنیم این است که قبل از جمع کردن لباسها مطمئن باشید که آنها تمیز هستند. بهتر هست لباسها را بشویید و تمیز و مرتب آنها را کنار بگذارید.

در اینجا چند نکته ساده برای جلو گیری از خراب شدن لباس های زمستانی را یاد آوری می کنیم :

  • موقع خرید :

بافتنی - زندگی بانوی شهر

 

فکر می کنید دارید یک معامله ی خوب می کنید؟ قبل از اینکه ژاکت جدیدی بخرید به نحوه ی بافتش توجه کنید. به خصوص در مورد پشم و کشمیر. بافت آن باید سفت و منسجم باشد. هر چقدر بافتنی شل تر بافته شده باشد، احتمال ایجاد پرز و گلوله شدن سطح آن بیشتر می شود.

  • قبل از شستشو :

بافتنی - زندگی بانوی شهر

پله به پله. ابتدا ملاحظات شستشوی روی برچسب لباس را چک کنید. به شما خواهد گفت که آیا می توانید لباس را در ماشین بیندازید یا به مراقبت های ویژه ای مثل شسته شدن با دست یا خشک شویی احتیاج دارد. اگر می توانستید آن را درون ماشین بیندازید به این نکات توجه کنید :

  • قسمت آب کشی( spin) را حذف کنید. حرکت سریع این قسمت شستشوی ماشینی می تواند الیاف بافتنی را بیش از حد بکشد وآن را از ریخت بیندازد.
  • درست مثل شلوار جین، بهتر است ژاکت ها و بافتنی های خود را هم پشت و رو در ماشین بیندازید. هم چنین همه ی دکمه ها را ببندید و زیپ ها را بکشید تا کمک کنید لباس شکل و شمایل خودش را حفظ کند و کش نیاید.
  • در حین شستشو :

بافتنی - زندگی بانوی شهر

همواره برای شستن ژاکت و بافتنی از حالت ملایم ماشین لباسشویی استفاده کنید. همچنین قانون “مثل هم با هم” را هم رعایت کنید. پارچه های زمخت تر مثل جین می تواند باعث پرز گرفتن بافتنی های ظریف شما شوند.

برای شستن بافتنی حتما از نرم کننده های لباس استفاده کنید تا جنس لباس نرم بماند. نرم کننده همچنین باعث می شود بافتنی ها حین شستشو لیز و روان بمانند و کمتر الکتریسیته  و پرز بگیرند.

  • موقع خشک کردن :

بافتنی - زندگی بانوی شهر

حتی اگر برچسب ملاحظات شستشوی لباس به شما اجازه می دهد آن را در خشک کن بیندازید، بهتر است در مورد بافتنی ها هرگز این کار را نکنید. به جای آن خیلی ساده لباس را روی یک حوله و روی یک سطح صاف پهن کنید تا با هوا خشک شود. این کار از چروک شدن لباس نیزجلوگیری می کند.

هرگز بافتنی را برای خشک شدن آویزان نکنید. این کار بافت را می کشد ( به خصوص وقتی لباس از خیسی سنگین شده است)، و لباس شما را از ریخت می اندازد.

  • چطور ترمیم کنید :

بافتنی - زندگی بانوی شهر

اگر کار از کار گذشته و بافتنی شما هم اکنون به مرحله پرز شدن رسیده نگران نباشید. راه هایی برای بهتر شدن ظاهر آن وجود دارد.

راه ساده، استفاده از ریش تراش روی پرز های سطحی است.

اگر ریش تراش ندارید یک تیغ نوی یک بار مصرف را امتحان کنید.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه