خوردن روزی 3 عدد خرما چه تاثیری دارد؟

written by ویدا نورمحمدیان 10 بهمن 1396
خوردن روزی 3 عدد خرما چه تاثیری دارد؟

خرما ماده غذایی طبیعی، شیرین و خوشمزه، با کالری نسبتا بالایی است و بسیاری از افراد ورزشکار و کسانی که مواظب وزن خود هستند، آن را جایگزین سایر مواد غذایی شیرین غیر طبیعی می کنند. شاید فکر کنید خرما نسبت به سایر مواد غذایی تاثیر خاصی روی سلامتی بدن نداشته باشد اما با دانستن خواص آن برای سلامتی شگفت زده خواهید شد. تحقیقات ثابت کرده است که مصرف روزانه خرما می تواند تاثیر بسزایی در سلامتی شما بگذارد. فقط کافیست به مدت یک هفته روزی 3 عدد خرما به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا تاثیر آن را به خوبی متوجه شوید.

خرما میوه درخت نخل و سرشار از مواد معدنی، ویتامین و همچنین یکی از شیرین ترین میوه ها است که در مدلهای مختلفی عرضه می شود. با هم نگاهی به خواص غذایی 100 گرم خرما می اندازیم.

  • پتاسیم – 696 میلی گرم
  • منیزیم – 54 میلی گرم
  • ویتامین B6 – 0.2 میلی گرم
  • فیبر – 6.7 میلی گرم
  • منگنز – 0.3 میلی گرم
  • مس – 0.4 میلی گرم

از آنجایی که خرما سرشار از شکر است ( 66 گرم در هر 100 گرم )، پیشنهاد می شود اگر روزانه خرما میل می کنید، مصرف سایر موادغذایی شیرین را در طول روز کم کنید.

وقتی خرما می خورید، در بدن چه اتفاقی می افتد؟

1 ) انرژی شما بیشتر می شود

خرما - زندگی بانوی شهر

خرما سرشار از شکر طبیعی ازجمله کلوگز، فراکتوز و ساکاروز، که این شیرین کننده های طبیعی بهترین انرژی زاها هستند. بنابراین اگر سری بعد خواستید برای برگرداندن انرژی بدنتان سراغ شکلات یا نوشیدنی های انرژی زا بروید، پیش از آن، خوردن چند دانه خرما را امتحان کنید. فیبرهای موجود در خرما به شما کمک می کند در طول روز انرژی داشته باشید.

2 ) هضم غذا را بهتر می کند

خرما حاوی فیبرهایی ست که برای هضم غذا مورد نیاز هستند. خوردن خرما بخصوص برای افرادی که مشکلاتی برای هضم غذا دارند بسیار مفید خواهد بود.همچنین خرما حاوی پتاسیم بوده که می تواند مشکلاتی از جمله اسهال و مشکلات معده را برطرف کند.

3 ) برای جلوگیری و برطرف کردن کم خونی مفید است

خرما - زندگی بانوی شهر

کم خونی یکی از مشکلاتیست که بسیاری با آن مواجه هستند بخصوص بانوان و کودکان. اگر می خواهید با این مشکل با درمان های طبیعی مقابله کنید، خرما را در رژیم غذایی خود قرار دهید. خرما سرشار از آهن بوده که سطح هموگلوبین خون را در بدن بالاتر می برد. چند روز خرما را در رژیم غذایی خود قرار دهید تا متوجه تغییرات چشمگیر شوید.

4 ) خرما سطح ایمنی بدن و قدرت استخوانها را بالا می برد

خرما - زندگی بانوی شهر

خرما حاوی سلونیوم، منگنز و منیزیم است، این مواد طبیعی برای قدرت بخشیدن به استخوانها و تامین ایمنی آنها مورد نیاز هستند. رژیم غذایی که در آن سلنیوم وجود داشته باشد برای جلوگیری از مبتلا شدن به سرطان مفید است. بنابراین این میوه شیرین و خوشمزه را به رژیم غذایی خود اضافه کرده و از خواص آن بهرمند شوید.

5 ) خطر حمله قلبی را کاهش می دهد

خرما - زندگی بانوی شهر

پتاسیم موجود در خرما می تواند با کاهش کلسترول LDL، ریسک حمله قلبی را کاهش دهد. LDL بعنوان یک کلسترول بد و ناسالم در بدن شناخته شده است که در دیواره های رگ ها جمع شده و منجر به گرفتگی می شود. اگر سطح LDL در بدن بالا برود احتمال اینکه با حمله قلبی مواجه شوید بیشتر است.

7 ) خرما سلامت مغز را تامین می کند

خرما - زندگی بانوی شهر

خرما به اندازه کافی ویتامین B6 دارد که به افزایش عملکرد مغز و هوشیاری کمک کند. بنابراین اگر کودکی دارید که به مدرسه میرود برای اینکه عملکرد و گیرایی او بیشتر شود حتما روزانه در رژیم غذایی او خرما را جای دهید.

8 ) مفید برای دوره بارداری

خرما - زندگی بانوی شهر

تحقیقات نشان داده است خوردن خرما برای بسیاری از خانم های باردار تاثیر مثبت داشته و باعث زایمان بهتری شده است. این تحقیق روی 69 زن طی 13 ماه انجام شد که نتیجه آن بسیار مثبت بود. هر چند در دوره بارداری بهتر است پیش از اضافه کردن هر ماده غذایی به رژیم با پزشک خود مشورت کنید.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه