درمان های خانگی برای رفع ترک های پوستی

written by نسترن ساطعی 18 اسفند 1395
درمان های خانگی برای رفع ترک های پوستی

ترک های پوست، خطوط مشخصی هستند که در اثر کم و زیاد شدن وزن و بخصوص در دوران بارداری در بدن نمایان می شوند. این ترک ها گاهی به قدری مشهود هستند که ما می خواهیم خیلی سریع آنها را ناپدید کنیم. هر چند ترک های پوستی معمولا به مرور زمان خود به خود کمرنگ و محو می شوند اما ممکن است این مدت طول بکشد. اما شما می توانید با درمان ها و مواد طبیعی که در خانه دارید می توانید کمک کنید تا این این خطوط سریع تر درمان شوند.

1 ) روغن کرچک

ترک های پوستی - شادابی و سلامتی

روغن کرچک برای بسیاری از مشکلات پوستی از جمله چروک، خال های سیاه و گوشتی، نقاط سیاه روی پوست، خطوط اخم و کک و مک مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده همچنین برای از بین بردن ترک های پوستی نیز مفید است.

  1. مقداری روغن کرچک را روی اثرات ترک پوست بمالید و به آرامی به صورت دایره ای برای مدت 5 الی 10 دقیقه ماساژ دهید.
  2. روی محلی که روغن زدید را با یک پارچه کتان نازک بپوشانید و گرم نگه دارید و بگذارید حداقل نیم ساعت بماند.
  3. این عملکرد را روزانه و به مدت یک ماه انجام دهید تا نتیجه بهتری بگیرید.

2 ) آلوئه ورا

ترک های پوستی - شادابی و سلامتی

خواص درمانی و صاف کنندگی آلوئه ورا می تواند به از بین رفتن ترک های پوستی کمک کند. چند روش برای استفاده از این ماده وجود دارد.

  1. شما می توانید مستقیما ژل درون آلوئه ورا، را روی ترک های پوستتان بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند سپس با آب ولرم آن را بشویید.
  2. یک روش دیگر اینست که ترکیبی از آلوئه ورا تهیه کنید. در این ترکیب یک چهارم پیمانه ژل آلوئه ورا، پنج کپسول ویتامین A و ده کپسول ویتامین E بریزید. این ترکیب را روی آثار ترک های پوستی بمالید و بگذارید مقداری بماند تا کاملا جذب بدنتان شود. این کار را روزانه انجام دهید.
بیشتر بخوانید:  10 روش طبیعی درمان سریع جای جوش

3 ) سفیده تخم مرغ

ترک های پوستی - شادابی و سلامتی

سفیده تخم مرغ سرشار از پروتئین است و برای از بین بردن ترک های پوستی بسیار کارساز است.

  1. سفیده تخم مرغ را از زرده جدا کنید. نقطه ای از پوستتان که ترک دارد را به خوبی با آب تمیز کنید سپس با یک براش آرایشی، سفیده تخم مرغ را روی پوستتان بمالید.
  2. بگذارید سفیده تخم مرغ روی پوست کاملا خشک شود سپس پوستتان را با آب سرد بشویید.
  3. پس از این مرحله مقداری روغن زیتون روی پوست بمالید که آن را چرب و مرطوب کند و از حالت خشکی خارج شود.روزانه و به مدت دو هفته این عمل را انجام دهید.

4 ) آبلیمو

ترک های پوستی - شادابی و سلامتی

 یک روش ساده دیگر برای کاهش آثار ترک های پوستی استفاده از آبلیمو است. آبلیمو به صورت طبیعی اسیدی است و این خاصیت آن به درمان و کاهش آثار ترک پوست ، آکنه و سایر زخم ها کمک میکند.

  1. مقداری آبلیموی تازه روی ترک های پوست بمالید. بگذارید ده دقیقه بماند تا به خوبی جذب پوستتان شود. سپس با آب گرم بشویید.
  2. روش دیگر ترکیب آبلیمو و آب خیار است. به مقدار یکسان آب این دو میوه را با هم مخلوط کنید و ترکیب بدست آمده را روی خطوط بوجود آمده روی پوست، بمالید. پس از چند دقیقه آن را بشویید.

5 ) شکر و روغن بادام

ترک های پوستی - شادابی و سلامتی

شکر سفید طبیعی یکی از بهترین درمان های آثار بوجود آمده در اثر ترک های پوستی می باشد. شما همچنین می توانید از شکر برای لایه برداری پوست استفاده کنید.

  1. یک قاشق غذاخوری شکر را با مقداری روغن بادام و چند قطره آبلیمو ترکیب کنید. این ترکیب را روی ترک های پوستی بمالید.
  2. روزانه این کار را انجام دهید و بگذارید چند دقیقه بماند. این کار را به مدن یک ماه تکرار کنید.

مقالات مرتبط را بخوانید