پاستا با گوشت چرخ کرده یا پاستای بلونز

written by کیانا میرحقانی 21 مرداد 1396
پاستا با گوشت چرخ کرده یا پاستای بلونز

تقریبا همه ی ما پاستا با گوشت چرخ کرده یا همان ماکارونی خانگی با گوشت چرخ کرده را امتحان کرده ایم. این پاستا همان پاستای بلونز (Pasta Bolognese) است که در منوی رستوران ها می بینید.

پختن گوشت چرخ کرده خیلی آسان بوده و سریع آماده می شود. اگر بسته گوشت چرخکرده را از فریزر در می آورید به سرعت آب شده و قابل پخت می شود. اگر شما از افرادی هستید که همیشه در عجله هستید می دانید این یعنی چه!

راز خوشمزه شدن گوشت چرخ کرده در خوب سرخ کردن و قهوه ای کردن آن است. برای این کار یک ماهیتابه ی چدنی بردارید و بگذارید گوشت چرخ کرده با شعله ی زیاد و در چربی خودش خوب بپزد و بدون آن که آن را هم بزنید سرخ شود.

زمان آماده سازی : 10 دقیقه – زمان پخت : 45 دقیقه

پاستا با گوشت چرخ کرده یا پاستای بلونز را می توانید به جای پنه با هر نوع ماکارونی دیگری که دوست دارید نیز بپزید، اما پنه به علت توخالی بودن، یکی از بهترین انتخاب هاست. مواد سس به داخل آن خوب نفوذ می کند و بنابراین هر لقمه ای که می خورید حاوی سس و مزه دار خواهد بود.

مواد لازم برای پخت پاستای بلونز :

  • پاستای پنه برای 4 نفر
  • 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • 2 فنجان پیاز خرد شده
  • 2 حبه سیر خرد شده
  • 1 قاشق غذا خوری ادویه ایتالیایی ( شامل ریحان خشک شده، رزماری، پونه کوهی، آویشن و غیره)
  • ½ قاشق چای خوری آویشن تازه یا خشک شده
  • نمک و فلفل
  • 450 گرم گوشت چرخ کرده ی کم چربی
  • چند عدد ریحان تازه ی خرد شده یا خشک شده
  • 2 فنجان رب گوجه فرنگی رقیق شده
  • 1 قاشق چای خوری شکر
  • 1 قاشق غذا خوری جعفری تازه ی خرد شده
بیشتر بخوانید:  دستور پخت پاستا با سس آلفردو

طرز تهیه پاستا با گوشت چرخ کرده

1 ) یک قابلمه ی بزرگ آب را روی گاز قرار دهید و وقتی به مرحله ی جوش رسید 2 قاشق غذاخوری نمک به آن اضافه کنید. وقتی آب دوباره به جوش آمد، پاستا را به آن اضافه کنید.

وقتی پاستا ها نرم شدند آن ها را آبکش کنید. (می توانید برای نتیجه ی بهتر از دستور العمل روی بسته ی پاستایی که استفاده می کنید نیز کمک بگیرید چون مارک های مختلف زمان های پخت مختلفی هم دارند.)

پاستا با گوشت چرخ کرده - دست پخت بانوی شهر

2 ) در همان هنگام که آب در حال گرم شدن است، سراغ سس بروید. در یک ماهیتابه ی خیلی بزرگ روغن زیتون را با شعله ی متوسط گرم کنید. پیاز خرد شده، ادویه و فلفل قرمز را اضافه کنید. آن ها را برای 5 دقیقه بپزید. مرتبا هم بزنید تا پیازها حالت نرم پیدا کنند. سیر و سپس آویشن را اضافه کنید. نمک و فلفل را روی آن ها بپاشید. یک دقیقه و تا نرم شدن سیرها آن را بپزید و سپس از روی گاز بردارید و کنار بگذارید.

پاستا با گوشت چرخ کرده - دست پخت بانوی شهر

3 ) یک ماهیتابه ی چدنی خیلی بزرگ بردارید و روی شعله ی زیاد بگذارید. کف ماهیتابه را نمک بپاشید. وقتی ماهیتابه حسابی داغ شد، تکه های ریز شده ی گوشت چرخ کرده را در آن بریزید. توجه کنید که برای خوشمزه شدن پاستا با گوشت چرخ کرده نباید گوشت را در ماهیتابه هم بزنید یا تفت بدهید. می خواهیم گوشت کاملا سرخ شود و رنگ آن کمی قهوه ای گردد.

اگر دیدید گوشت به جای سرخ شدن در حال سوختن است، ماهیتابه را برای چند لحظه از روی شعله بردارید، زیر آن را کمتر کنید و دوباره روی گاز قرار دهید.

بیشتر بخوانید:  سالاد ماکارونی با مرغ

وقتی یک طرف گوشت کاملا قهوه ای شد، سعی کنید با دقت آن ها را برگردانید تا طرف دیگر هم کاملا قهوه ای شود.

اگر از ماهیتابه ی چدنی استفاده کنید می توانید آن را از روی گاز بردارد چون حرارت باقی مانده در چدن بقیه ی کار را خواهد کرد.

4 ) گوشت را از ماهیتابه ی چدنی به ماهیتابه ی پیاز ها اضافه کنید و سپس رب گوجه بزنید. از لبه ی کفگیر آشپزی برای خرد کردن تکه های گوشت و باز کردن آن ها از هم استفاده کنید. ریحان ویک قاشق شکر را اضافه کنید. این محتویات را روی گاز قرار داده و به نقطه ی جوشیدن برسانید و با در باز برای 15 دقیقه بپزید.

پاستا با گوشت چرخ کرده - دست پخت بانوی شهر

5 ) وقتی سس برای 15 دقیقه پخت، ادویه ای که دوست دارید، به همراه نمک و فلفل به آن اضافه کنید. سس را روی پاستای پخته شده بریزید و کاملا با یکدیگر مخلوط کنید.

پاستا با گوشت چرخ کرده - دست پخت بانوی شهر

در نهایت می توانید برای تزیین، پاستای بلونز را در ظرف سرو بکشید و روی آن پنیر پارمزان و جعفری تازه بپاشید.

پاستا با گوشت چرخ کرده - دست پخت بانوی شهر

با این روش مزه ی پاستا با گوشت چرخ کرده، با ماکارونی خانگی همیشگی تفاوت خواهد داشت. توجه کنید که در آشپزی هرگز دست شما بسته نیست. تغییراتی که با ذائقه خانواده همخوانی دارد اعمال کنید و لذت ببرید. نوش جان!

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه