چگونه برای اتاق نشیمن مبل راحتی انتخاب کنیم؟

written by ویدا نورمحمدیان 25 مهر 1397
چطور برای اتاق نشیمن مبل راحتی انتخاب کنیم

اتاق نشیمن یکی از مهم­ترین اتاق ­های خانه است، اولین جاییست که میهمانان به آن وارد می­شوند و احتمالا مکانیست که خانواده بیشترین اوقات را در  آن می­ گذراند. خرید مبل راحتی و وسایل دیگر برای این اتاق از اهمیت بالایی برخوردار است. خرید مبل راحتی می­تواند پیچیده و زمان بر باشد. مبل­ های مختلف با قیمت های متفاوت در بازار موجود است که همه زیبا هستند اما  ممکن است، مناسب منزل شما نباشد.

بانوی شهر نکاتی که باید هنگام خرید مبل راحتی در نظر داشته باشید ذکر می کند.

سایز اتاق نشیمن

اولین نکته ­­ای که هنگام خرید مبل راحتی در نظر بگیرید، سایز اتاق نشیمن است. بهتر است نقشه ­ی اتاق نشیمن را روی کاغذ بکشید تا تصمیم بگیرید مبل انتخابی کجای اتاق قرار خواهد گرفت. این کار به شما کمک می ­کند از تمام فضای موجود در اتاق استفاده کنید.

سایز اتاق نشیمن

زمانیکه فضای خالی اتاق را در نظر می­ گیرید فاصله مبل­ ها از دیوار را نیز در نظر داشته باشید. با این کار مبلی خریداری نمی­ کنید که در اتاق نشیمن جا نشود. انتخاب سایز صحیح مبل بسیار مهم است، همانطور که مبلمان بزرگ برای اتاق کوچک مناسب نیست، مبلمان کوچک در اتاق بزرگ ایده ­ی خوبی نخواهد بود.

چک لیستی که باید پیش از خرید مبل تهیه کنید :

  • سایز اتاق را اندازه­ گیری کرده و یادداشت کنید. طول و عرض اتاق و جایی که می­خواهید مبل قرار بگیرد را اندازه گیری کنید و دنبال مبلمانی بگردید که با این سایز همخوانی دارند.
  • اندازه درب ورودی را محاسبه کنید. در نظر نگرفتن این نکته ممکن است موجب خرید مبلی شود که به سختی از درب خانه وارد می­شود.
بیشتر بخوانید:  کمد مرتب

خرید مبل راحتی بر اساس شرایط

خرید مبل راحتی

در نظر بگیرید چقدر از اتاق نشیمن استفاده می ­کنید. برخی از افراد فقط برای رویدادهای خاص یا میهمانی­ ها از اتاق نشیمن استفاده می­ کنند و اغلب اوقات خود را در اتاقی دیگر سپری می­ کنند. در این صورت می­توانید مبلمان لوکس­تر و خاص­تری را بدون نگرانی خراب یا کثیف شدن تهیه کنید. اما برای اتاق نشیمنی که اغلب اوقات خود را در آن سپری می ­کنید، هنگام خرید دقت داشته باشید که جنس روکش چه جنسی است.

انتخاب رنگ مبل راحتی

انتخاب رنگ مبل

رنگ روی حسی که یک اتاق به شما القا می ­کند تاثیر بسزایی دارد. علاوه بر این، تصمیم بگیرید اتاق نشیمن چه تم رنگی داشته باشد و مبلمانی بخرید که با رنگ سایر وسایل اتاق هماهنگی داشته باشد.

در نظر گرفتن شکل مبل

به شکل مبلی که می­ خواهید بخرید فکر کنید. با در نظر گرفتن سایز اتاق و چیدمان مبلمان و سایز وسایل اتاق نشیمن، هنگام خرید مبل می­توانید بهتر تصمیم بگیرید که مبل چه شکلی داشته باشد.

در نظر گرفتن شکل مبل

حالا که تقریبا می­ دانید هنگام خرید مبل راحتی، دنبال چه رنگ و چه شکل هستید، این نکات را نیز در نظر بگیرید.

  • روی مبل بنشینید تا راحتی آن را امتحان کنید. این حق شماست که قبل از خرید مبل راحتی آن را بسنجید تا راحت­ ترین را انتخاب کنید. شما مدت زیادی را روی مبل سپری خواهید کرد، بنابراین باید احساس خوبی نسبت به آن داشته باشید. به پشتی­ های مبل و کوسن ­ها نیز توجه کنید. پشتی مبل نقش مهمی در ارگونومی نشستن روی مبل دارد و اگر به درستی انتخاب نشود ممکن است به مرور زمان هنگام تماشای تلویزیون یا گفتگو با دوستان احساس گردن درد یا کمردرد داشته باشید.
  • به چوبی که مبل با آن طراحی شده دقت کنید. بین مبل ­های MDF، تخت ه­ای و چوبی معمولا مبل­ های چوبی انتخاب بهتری هستند. چوب عمر بیشتری دارد و کیفیت آن نیز نسبت به بقیه بهتر است.
بیشتر بخوانید:  فنگ شویی چیست و چه کاربردی دارد؟

اگر قسمت­ هایی از مبل  راحتی، چوبی است باید نکاتی را در نگهداری از آن در نظر بگیرید :

  • تکه ­هایی از مبل که چوبی هستند را مرتب تمیز و براق کنید تا همیشه در بهترین شرایط باقی بمانند.
  • مبل چوبی را در معرض مستقیم نور خورشید قرار ندهید، نور خورشید موجب رنگ پریدگی چوب می­شود و کیفیت آن را پایین می ­آورد. همچنین حرارت مستقیم به چوب آسیب می­ رساند.
  • از شوینده ­ها و پاک کننده­ های قوی شیمیایی برای تمیز کردن مبل چوبی استفاده نکنید. این مواد ممکن است روی قطعات چوبی لکه ایجاد کنند. از مواد طبیعی و پارچه­ های نرم برای تمیز کردن آن استفاده کنید.
  • به جنس پارچه مبل توجه کنید. این نکته باز هم به شرایط زندگی شما باز می­گردد. آیا بچه کوچک دارید؟ حیوان خانگی شما ممکن است روی مبل چنگ بیندازد؟ به تمام این مسائل قبل از خرید مبل فکر کنید تا بتوانید مبلی انتخاب کنید که مناسب­ترین جنس را از نظر تمیز شدن، کیفیت، ظاهر و عمر داشته باشد.

مبل راحتی

اگر می خواهید مبلی بخرید که قسمت­ هایی از بدنه ­ی آن چرمی است باید بدانید چطور از آن مراقبت کنید.

  • مبلمان چرم را در برابر حرارت مستقیم قرار ندهید، حرارت باعث می ­شود چرم خشک شده و ترک بخورد.
  • مبل راحتی چرم را در معرض مستقیم نور خورشید قرار ندهید، این کار موجب می ­شود چرم رنگ خود را از دست بدهد.
  • مبل چرم را باید دائما تمیز کنید که خاک روی آن باقی نماند، این جنس خیلی زودتر از مبل­ های دیگر گرد و خاک را نمایان می­ کند.
  • اگر چیزی روی مبل چرم ریخت سریع آن را با دستمال خشک تمیز کنید و نگذارید چیزی روی آن به مدت طولانی باقی بماند.
  • از اسپری­ ها یا کرم ­های مخصوص تمیز کردن چرم استفاده کنید تا همیشه مبل درخشان و تمیز دیده شود.
بیشتر بخوانید:  بهار در دکوراسیون بهاری

انتخاب مبل راحتی برای اتاق نشیمن از جنس پارچه بخصوص پارچه ضد لک راحت تر و اصولا به صرفه تر است.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه