حذف یک وعده غذایی با بدن چه خواهد کرد؟

written by بانوی شهر 5 اسفند 1395
حذف یک وعده غذایی با بدن چه خواهد کرد؟

حذف یک وعده غذایی بهترین راه حل برای کاهش وزن نیست. با اینکار، اگرچه در صدد کاهش وزن هستید، اما در حقیقت سلامتی خود را به خطر خواهید انداخت.

بهترین متخصصان تغذیه در جهان شما را تشویق می کنند که در روز 5 وعده غذا بخورید. به این خاطر که شما باید همیشه غذا در معده خود داشته باشید، فرقی نمی کند چه غذایی باشد. بطور طبیعی، رژیم های غذایی سالم دربردارنده غذاهای سالمند؛ با این وجود، هر 2 الی 3 ساعت غذا باید وارد معده شود.

حذف وعده های غذایی با بدن چه می کند؟ فهرستی از شرایط بدنی وجود دارند که بدنبال تغذیه ضعیف و عادت های بد غذایی به وجود  می آیند. در حقیقت، حذف وعده های غذایی به مقوله عادت های بد غذایی تعلق دارد؛ اگرچه بسیاری از متخصصان تغذیه خلاف این را باور دارند.

حذف وعده غذایی برای کاهش وزن، حقیقتا چقدر می تواند مضر باشد؟

  • حذف وعده غذایی با خستگی و ارگانیسم ضعیف همراه است

وقتی یک وعده غذایی را حذف می کنید، بلافاصله سرعت متابولیسم در بدن را کاهش می دهد. کاهش متابولیسم به خستگی و کمبود انرژی منجر می شود. از طرفی، عادت های منظم غذا خوردن، متابولیسم را تقویت کرده و در نتیجه کالری بیشتری در بدن خواهد سوخت.

  • حذف وعده غذایی گوارش ضعیف را به همراه دارد

بدن برای فعالیت به سوخت نیاز دارد. این بدان معناست که غذا و مایعات برای عملکرد صحیح بدن اساسی هستند. هر یک از بخش ها و ارگانهای بدن تمام روز را کار می کنند. بنابراین، تصور کنید که وقتی بدن از ابزار لازم برای فعالیت برخوردار نیست، چه اتفاقی برای دستگاه گوارش خواهد افتاد؟ بهترین فرمول برای داشتن یک سیستم متابولیک و گوارشی سالم، 2 میان وعده و 3 وعده کامل است.

  • ­حذف وعده غذایی باعث فهم غلط در مورد غذا می شود

اگر امروز یک وعده را حذف کنید، و فردا دیگری را، مغز به آسانی تصور می کند که شما به وعده غذایی حذف شده نیاز ندارید و این باعث بی اشتهایی می شود. مغز شما به این ایده که غذا ضرورتی ندارد، عادت می کند و در نهایت، تمام بدن غذا را رد خواهد کرد.

  • حذف وعده غذایی، ترشح هورمون ها را نامتعادل می کند

ترشح نامتعادل هورمون ها جدی ترین مسئله ایست که می تواند رخ دهد. بسیاری از خانم ها و آقایان که وعده های غذایی خود را در جوانی حذف کرده اند، با مشکلات حاد چاقی و سلامتی مواجه شده اند. این وضعیت نتیجه عادت های نامنظم غذایی، گرسنگی کشیدن و روزه گرفتن است. مسئله اینست که حذف هر وعده غذایی، سطوح کورتیزول و آنسولین را بالا می برد و شما به خوبی می دانید در صورت فقدان و یا فوران هر یک از دو هورمون کورتیزول یا انسولین با چه مشکلاتی مواجه خواهید شد. اگر مایل به کاهش وزن هستید، به هورمونهای متعادل نیاز دارید، نه به حذف یک وعده غذایی

  • حذف وعده غذایی با پرخوری همراه است

پرخوری یکی دیگر از مشکلات طبیعی حذف وعده غذاییست. وقتی بخاطر حذف صبحانه به شدت احساس گرسنگی می کنید و سر میز نهار می روید، به احتمال زیاد به اندازه هر دو وعده نهار و صبحانه غذا وارد معده خود می کنید. چه اتفاقی می افتد؟ آیا واقعا نتیجه کاهش وزن خواهد بود یا افزایش وزن؟

  • حذف یک وعده غذایی، به ذخیره چربی در بدن منجر می شود

با در نظر گرفتن تمام نکات بالا، به این نتیجه می رسیم که وقتی یکی از وعده های غذایی را حذف می کنید، بدن با گیجی و سردرگمی مواجه خواهد شد. بنابراین، زمانیکه یک وعده را حذف و وعده دیگر را میل می کنید، بدن به این فکر می افتد که لازمست مقداری از سوخت را برای عملکرد صحیح خود ذخیره کند. با ذخیره سوخت یا غذا، چربی در تمام بدن ذخیره می شود و خلاص شدن از دست آن به زمان زیاد،  تلاش و پول نیاز دارد.

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه