تمرین­های ساده ای که به چربی سوزی کمک می­کنند

written by ارغوان امینی 17 مهر 1397
تمرین­های ساده ای که به چربی سوزی کمک می­کنند

اغلب پیشنهاد می­ شود در کنار رژیم لاغری به ورزش و تحرک نیز بپردازید اما خیلی از افراد فکر می­کنند این ورزش باید سنگین و سخت باشد تا نتیجه بدهد در حالیکه با حرکات و تمرینات بسیار ساده نیز می­توانید چربی سوزی کنید و به مرور زمان لاغر شوید. چه به باشگاه بروید چه بخواهید در خانه تمرین کنید این 10 تمرین ساده به چربی سوزی کمک می ­کنند.

روزی 30 دقیقه تمرینات هوازی انجام دهید

تمرینات هوازی

اگر اغلب ورزش شما شامل وزنه زدن و حرکات ورزشی می­شود که کمتر عرق می­ کنید، کمی روشتان را تغییر دهید. از مربی خود بخواهید به شما تمرینات هوازی بدهد تا چربی سوزی بدن شما بیشتر شود. دویدن، راه رفتن سریع، شنا کردن و دوچرخه سواری نیز از جمله فعالیت­ های هوازی هستند که انجام دادن آنها ضربان قلبتان را بالا برده و منجر به چربی سوزی بیشتری می­شوند.

حرکات لانج و شنا را به صورت ترکیبی انجام دهید

حرکات لانج و شنا

این دو حرکت بسیار ساده هستند اما اغلب به صورت جداگانه انجام می­ گیرند، ترکیب حرکت لانژ و شنا تاثیر بیشتری برای کاهش  وزن خواهد داشت. روزانه 12 لانج و 12 شنا را در سه ست انجام دهید. این حرکت ترکیبی است، یعنی یک بار لانج و یک بار شنا نه اینکه 12 بار هر حرکت را جداگانه انجام دهید. این حرکت ترکیبی همچنین موجب می­شود ماهیچه­ های بدن شما شکل بگیرد و اندامتان زیباتر شود.

تمرینات سرعتی و پرشی انجام دهید

تمرینات سرعتی و پرشی

تمرینات سرعتی و پرشی روشی دیگر برای چربی سوزی و کاهش وزن است. این روش به نوعی یک تمرین هوازی نیز محسوب می­شود اما سرعت و شدت انجام کارها در آن متفاوت است. مثلا شما 20 ثانیه خیلی سریع درجا میزنید و سپس سرعت خود را کاهش می­دهید تا نفسی تازه کنید، 30 تا 60 ثانیه آهسته در جا می زنید و دوباره درجا زدن تند را آغاز می­ کنید. می­توانید هر بار سرعت یا مدت انجام این کار را بیشتر کنید اما پیشنهاد می­شود برای شروع همین روال را پیش بگیرید. این روش را در پیاده روی نیز می ­توانید اعمال کنید، اگر قرار است 30 دقیقه پیاده روی کنید آن را به پیاده روی سریع و پیاده روی آهسته تقسیم کنید تا چربی سوزی بیشتری داشته باشید.

روزانه 45 دقیقه پیاده روی کنید

 پیاده روی

نیازی نیست قدم ­هایتان را بشمارید یا سریع و تند راه بروید. فقط به زمان دقت کنید. 45 دقیقه خیلی عادی پیاده روی کنید. پیاده روی در کنار سایر فعالیت­ های ورزشی که انجام می­ دهید کمک می­ کند بدنتان چربی بیشتری بسوزاند. اگر می­توانید قبل از رفتن به محل کارتان کمی قدم بزنید. پیاده روی پیش از صبحانه بسیار موثر خواهد بود.

به حرکات کل بدن توجه کنید

حرکات کل بدن

اگر می­خواهید وزن کم کنید و لاغر شوید بهتر است به جای اینکه هر روزانه روی قسمتی از بدن تمرکز داشته باشد (مثلا یک روز پا، یک روز دست یک روز پهلو)، روی ورزش و تحرک کل بدن تمرکز کنید. تمریناتی انجام دهید که کل اندام ها را تحت تاثیر می ­گذارد. با یک مربی خبره مشورت کنید تا برنامه دقیقی از حرکات ورزشی که روی کل بدن تاثیر می گذارد ارائه دهد.

فعالیت هایی که از انجامشان لذت می برید، انجام دهید

چربی سوزی

هر چقدر از انجام یک حرکت ورزشی لذت ببرید آن را بهتر انجام می­ دهید و زودتر نتیجه می ­گیرید. بنابراین اگر طرفدار دویدن نیستید خود را مجبور به این کار نکنید. اما آن زمان را به حرکت ورزشی که انجام دادنش برایتان لذت بخش تر است اختصاص دهید. کلید چربی سوزی و لاغری با ورزش این است که ورزش شما مداوم و روزانه باشد. اگر یک روز بدوید و روز بعد دیگر آن حرکت را انجام ندهید نتیجه ای که باید بگیرید را نمی­ گیرید.

از پله ­ها بالا و پایین بروید

چربی سوزی

اگر محل کار شما در طبقات بالاتر است و همیشه از آسانسور استفاده می­ کنید گاهی اوقات این عادت را ترک کنید و از پله­ ها برای بالا رفتن استفاده کنید. اگرچه آسانسور و پله برقی برای سهولت کار شما در نظر گرفته شده اند اما اگر می­خواهید وزن کم کنید و کمی چربی بیشتری بسوزانید بالا رفتن از پله ­ها می­تواند یک روش عالی برای تحرک بیشتر شما باشد.

هر روز حرکت اسکوات را انجام دهید

حرکت اسکوات

حرکت اسکوات بسیار ساده است و نیاز به هیچ وسیله خاصی نیز ندارد. صاف می ایستید و به آرامی پاهایتان را خم می­کنید و باسن را به زمین نزدیک می ­کنید سپس دوباره می­ایستید و این حرکت را تکرار می­کنید توجه داشته باشید وقتی زانوها زیاد خم نشوند. پس از اینکه مدتی این حرکت را انجام دادید آن را با پرش ادغام کنید. حرکت اسکوات با پرش ضربان قلب شما را بالاتر برده و موجب چربی سوزی بیشتری می­شود.

حرکت ورزشی شنا را انجام دهید

حرکت ورزشی شنا

برای تازه کارها، حرکت شنا یکی از سخت­ترین حرکات است. اما فراموش نکنید همه این مرحله را طی کرده اند. پس هربار تلاش کنید تا این حرکت را به درستی انجام دهید. این حرکت اگرچه خیلی سخت است اما استقامت و قدرت بدنی شما را افزایش می­دهد.

حرکات دوره ای هوازی انجام دهید

حرکات دوره ای هوازی

همانند حرکات سرعتی، حرکات دوره­ای هوازی نیز زمانبندی شده انجام می­شوند. برای افرادی که حرکاتی نظیر دویدن یا دوچرخه سواری را دوست ندارند این تمرینات می­تواند جایگزین خوبی باشند. برای اینکه به کمک این روش چربی سوزی کنید و لاغر شوید بهتر است سه حرکت قدرتی را با هم انجام دهید، مثلا حرکت کوهنورد (جمع شدن پا در شکم در حالت پلانک)، لانج عنکبوتی (جمع کردن پا به سمت دست­ها در حالت پلانک) و شنا را بعنوان حرکت دوره­ای انتخاب کنید. هر حرکت را به مدت 20 الی 30 ثانیه انجام دهید و سریع سراغ حرکت بعد بروید. بعد از اینکه هر سه حرکت را انجام دادید، سی ثانیه استراحت کرده و دوباره حرکات را انجام دهید. سه بار این حرکات را با همین زمانبندی و با سرعت و دقت بالا انجام دهید تا چربی بیشتری بسوزانید.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه