آرایش نکنید چه می شود؟

written by کیانا میرحقانی 26 فروردین 1396
آرایش نکنید چه می شود؟

شما دلایل زیادی برای دوست داشتن آرایش دارید. با آرایش زیبایی های صورت را برجسته تر می کنید، عیب و ایرادهای احتمالی را می پوشانید و اعتماد به نفستان را بالا می برید. اما باید بدانید عادت به داشتن آرایش روزانه روی صورت، خیلی هم سالم نیست.

در حقیقت به عقیده متخصصین پوست، استفاده ی زیاد از مواد آرایشی، می توانند پوست را در معرض سموم شیمیایی زیادی قرار دهد. مواد شیمیایی موجود در رژلب، ریمل و خط چشم ها می تواند مشکلات سلامتی جدی ایجاد کند.

آرایش نکردن، حتی هر چند وقت یک بار، می تواند فواید زیادی برای پوستمان داشته باشد. ببینید وقتی آرایش کردن را کنار می گذارید چه می شود :

  • منافذ پوست کوچک می شود

آرایش نکنید چه می شود؟ - مد و زیبایی

زیر سازی یا بیس آرایش، رژ گونه و برنزه کننده ممکن است زیبا به نظر برسد، اما هر بار که از این مواد آرایشی استفاده می کنیم در منافذ پوست ما انباشته می شوند. علاوه بر آن آلودگی که هر روزه پوست ما جذب می کند به صورت کثیفی درون منافذ پوستمان قرار می گیرد و به مرور زمان آن باعث مسدود شدن و بزرگ تر شدن این منافذ می شود. آرایش نکردن و شستن مرتب صورت، انباشتگی درون منافذ، و در پی آن چین و چروک و پف کردگی پوست را به حداقل می رساند.

  • پوست کمتر جوش می زند

آرایش نکنید چه می شود؟ - مد و زیبایی

هر چه بیشتر آرایش کنیم، مواد سمی بیشتری روی صورتمان قرار می دهیم. در ضمن اگر برس های آرایشی مان را به طور مرتب نشوییم، مقدار زیادی هم ماده مضر روی آن ها جمع می شود. این مواد نه تنها منافذ پوست را پر می کنند، بلکه باعث التهابات پوستی می شود. التهاب تبدیل به جوش می شود و با این روند ما باز هم مجبور هستیم جوش ها را با مواد آرایشی بیشتر بپوشانیم.

بیشتر بخوانید:  چطور آرایش شما ممکن است باعث بیماریتان شود؟

آرایش دلیل اصلی جوش و آکنه در 30 درصد خانم هاست.

آرایش کمتر این چرخه ی معیوب را بهم می زند.

  • عفونت های چشمی کمتر

آرایش نکنید چه می شود؟ - مد و زیبایی

ریمل تنها مژه های شما را بلند نمی کند. متاسفانه اکثر ریمل ها حاوی مواد نگهدارنده ای هستند که می تواند به ورم و گل مژه، خارش، قرمزی، خشکی و دیگر عوارض منجر شود. هم چنین با استفاده مشترک (استفاده از ریمل دوستان)، میکروب می تواند انتقال پیدا کند.

خط و مداد چشم ها هم عواض نسبتا جدی به همراه دارند. یکی از شایع ترین ضایعات چشمی، آسیب به قرنیه است. احتمال خراش دادن قرنیه در هنگام آرایش کردن خیلی بالاست.

  •  با خشکی پوست خداحافظی کنید

آرایش نکنید چه می شود؟ - مد و زیبایی

آرایش کردن با پروسه ی طبیعی تجدید سلول های پوستی تداخل می کند. این عامل می تواند باعث خراب شدن پوست شود. مخصوصا شب هایی که خیلی خسته هستید و حوصله پاک کردن آرایش را از صورتتان ندارید. بدترین ضرر پاک نکردن صورت قبل از خواب این است که، مواد روی پوست جلوی پوسته ریزی شبانه و جایگزین شدن پوست جدید به جای قدیمی را سلب می کند، پوست های مرده جمع می شوند و شما پوستی گرفته و خشک خواهید داشت.

  • عکس العمل های حساسیتی کمتر

آرایش نکنید چه می شود؟ - مد و زیبایی

در تمامی محصولات آرایشی و مراقبتی پوست پارابن، سولفور و فلزات دیگر وجود دارد. متاسفانه این مواد جز 3700 ماده ای هستند که به عنوان عوامل حساسیت های پوستی شناخته شده اند.

آلرژی های پوستی اغلب به صورت نقطه های خشک و قرمز یا شدید تر و به صورت برجسته و کهیر مانند روی پوست ظاهر می شوند. سعی کنید تمام تحریک کننده های پوستی را حذف کنید. نمی دانید دقیقا کدام محصول باعث حساسیت شده؟ هیچ محصولی استفاده نکنید.

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه