هر آنچه درباره خواص سبزی گشنیز باید بدانید

written by بانوی شهر 10 فروردین 1396

آشنا شدن با گیاهان ارزان قیمت و معمولی که با خواص شفابخشی خارق العاده ای همراه هستند، غالباً هیجان انگیز است. استفاده از ادویه ها و گیاهان در پخت و پز نشات گرفته از تکنیک های نگهداری است که غذاها را برای نگهداری و مصرف ایمن تر می کند. ما به استفاده از گیاهان و ادویه ها برای تقویت و بهتر کردن مزه غذا عادت کرده ایم. غافل از اینکه مطالعات نشان می دهد جدا از طعم خوب، این افزودنی ها خواص بسیار بیشتری دارند. به تازگی محققان پرده از خواص سبزی گشنیز برای سلامت انسان برداشته اند.

از لحاظ نورولوژی انسانی، فلزات سنگین بسیار سمی هستند و با مشکلات سلامتی حاد از قبیل سرطان، مشکلات روانی، بیماری های قلبی و ریوی در ارتباطند. مرکوری، سرب، و کلسیم همگی با زوال تهاجمی عملکرد نورولوژیکی ارتباط دارند. نتایج مطالعه ای در انستیتو علوم پزشکی هند واقع در دهلی نو، حکایت از عوارض جانبی فلزات سنگین دارد. در موشهای آزمایشگاهی، بعد از تزریق محلول آنتی ژن، ورم و التهاباتی مشابه با آنچه در آرتریت روماتوئید مشاهده شده است، را از خود بروز دادند.

با در نظر گرفتن این خطرات، حذف فلزات سنگین از بدن اهمیتی فوق العاده دارد. خوشبختانه، راهی مستقیم و ساده برای سم زدایی و حذف این مواد سمی از بدن وجود دارد. در ادامه به یک گیاه طبیعی و کاربرد آن خواهیم پرداخت.

آشنا شدن با گیاهان ارزان قیمت و معمولی که با خواص شفابخشی خارق العاده ای همراه هستند، غالباً هیجان انگیز است. استفاده از ادویه ها و گیاهان در پخت و پز نشات گرفته از تکنیکهای نگهداری است که غذاها را برای نگهداری و مصرف ایمن تر می کند. ما به استفاده از گیاهان و ادویه ها برای تقویت و بهتر کردن مزه غذا عادت کرده ایم. غافل از اینکه مطالعات نشان می دهد جدا از طعم خوب، این افزودنی ها خواص بسیار بیشتری دارند. به تازگی محققان پرده از خواص سبزی گشنیز برای سلامت انسان برداشته اند.

بیشتر بخوانید:  درمان خانگی: 6 روش طبیعی برای جوان سازی پوست

مصرف گشنیز، گیاه و سبزی با نام علمی Coriandrum sativum و مزه جادویی که اغلب در دستور غذاهای مکزیکی یافت می شود، مناسبترین راه بشمار می آید. این گیاه، صرف نظر از طعم خوبی که دارد، با فلزات سنگین درآمیخته و آنها را از ارگانهای بدن بیرون می راند. علیرغم این توانایی قابل توجه، تهیه یک غذای خانگی با استفاده از گشنیز خام بسیار آسان است. روی هم رفته، یک داروی قویست.

صرف نظر از ملایمت، سبزی گشنیز یکی از تاثیرگذارترین پاکننده های آلاینده های سمی مانند فلزات سنگین است و زمانیکه نوبت استخراج مرکوری از ارگانهای بدن است، فوق العاده عمل می کند. گشنیز حاوی مقادیر بالای مواد معدنی مانند پتاسیم، منگنز، و آهن است و منبعی سرشار از ویتامین A و K بشمار می آید. بعنوان یک ضد التهاب، ضد قارچ، و ضد عفونت، به کاهش التهاب و عفونت و پاکسازی بدن کمک می کند.

چگونه از گشنیز استفاده کنیم؟

برای استفاده  قاعده مند از گشنیز راهی ارزان و موثر وجود دارد. ترکیب مشتی سبزی گشنیز تازه طبیعی در نوشیدنی های اسموتی می تواند یکی ازگزینه ها برای مصرف آن باشد.

دستور تهیه گشنیز ضد التهاب :

  • نصف پیمانه گشنیز ارگانیک خرد شده
  • نصف پیمانه آب سیب کاملاً طبیعی
  • نصف پیمانه آب
  • یک قاشق چایخوری پودر جوانه گندم
  • از یک هم زن برای ترکیب تمام این مواد با هم استفاده کنید.

خواص سبزی گشنیز

روغن گشنیز

گشنیز یکی از روغن های ضروری است که به بدن کمک می کند تا فلزات سنگین را از راه ادار دفع کند. نوشیدن آب با یک قطره از روغن گشنیز به این دلیل توصیه می شود که فرایند دفع را تسریع می بخشد.

بیشتر بخوانید:  چند روش درمان خانگی برای مبارزه با سرماخوردگی

نتیجه گیری

بشر از زمانهای اولیه تا کنون از گیاهان برای درمان بیماری های متنوع استفاده کرده است. متاسفانه، به نظر می رسد که ما خواص شفابخش گیاهان را به فراموشی سپرده ایم و تنها طعم و مزه آنهاست که برای ما خوشایند است. زمان آن رسیده تا از آنچه طبیعت برای ما هدیه آورده استفاده کنیم و با استفاده از گشنیز رمقی دوباره به بدنمان بدهیم. حقیقت اینست که این گیاه هیچ عارضه جانبی ندارد و امتحان آن خالی از لطف نخواهد بود.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه