چرا قهوه برای پوست مفید است؟

written by ویدا نورمحمدیان 15 بهمن 1395
چرا قهوه برای پوست مفید است؟

قهوه، این نوشیدنی معجزه آسا، سالیان سال است که مورد استفاده قرار می گیرد. بسیاری از افراد دوست دارند صبح خود را با نوشیدن قهوه آغاز کنند تا بیداری بیشتری در طول روز داشته باشند. قهوه باعث کاهش استرس می شود و ما می توانیم تمرکز بیشتری روی کارهایمان داشته باشیم.

اما اینها تمام فوایدی نیست که از نوشیدن قهوه بدست می آوریم، آیا می دانستید شما می توانید از قهوه برای مراقبت از پوستتان نیز استفاده کنید؟ قهوه سرشار از آنتی اکسیدان است. این ماده از چروک افتادن روی پوست جلوگیری می کند و باعث می شود مدت زمان بیشتری پوست جوان و شاداب داشته باشیم. حتی برخی از محققین بر این باورند که قهوه می تواند به کاهش ریسک سرطان پوست نیز کمک کند. با ما همراه باشید تا با سه فایده ای که قهوه در زیبایی پوست دارد آشنا شوید.

پف زیر چشم

کافئین موجود در قهوه باعث کاهش التهاب و ورم می شود، متخصصین پیشنهاد می کنند از کرم های دور چشمی استفاده کنید که کافئین دارند چرا که این کرم ها به خوبی و سریع تر می توانند پف زیر چشم را بخوابانند و پوست اطراف چشم را ریلکس و آرام کنند.

سلولیت

با استفاده از اسکراب هایی که در آنها قهوه وجود دارد می توانید به طور موقت سلولیت هایی که در پوست ایجاد شده را از بین ببرید یا میزان مشخص بودن آنها را کم کنید.

لایه برداری از پوست خشک

شما به راحتی می توانید یک اسکراب صورت خانگی با استفاده از دانه های قهوه بسازید. هر چند شاید به نظرتان دانه های قهوه کمی برای استفاده روی پوست صورت خشن باشند اما به خوبی می توانند پوست های خشک را لایه برداری کرده و آن را تبدیل به پوستی صاف و شفاف کند. برای اینکار می توانید با استفاده از روش زیر یک اسکراب قهوه بسازید.

بیشتر بخوانید:  روش ساخت چند ماسک مو با عسل

برای ساختن اسکراب قهوه، نیاز به این مواد دارید

یک فنجان پودر قهوه گرم، نصف فنجان نمک دریایی و دو قاشق روغن زیتون

شما فقط کافیست این مواد را با هم ترکیب کنید و با استفاده از یک براش روی پوست صورت و بدن بزنید. اگر پوست خشکی دارید، مقدار بیشتری از این مواد را روی آرنج دست بزنید، چرا که معمولا پوست این قسمت از دست خشک تر است. بگذارید دو دقیقه بماند و سپس آن را از روی بدنتان پاک کنید و بشویید.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه