نکاتی درباره استفاده از پیاز برای رشد مو و اثرات جانبی آن

written by ویدا نورمحمدیان 26 اردیبهشت 1396
نکاتی درباره استفاده از پیاز برای رشد مو و اثرات جانبی آن

بدون شک، پیاز یکی از سالم ترین سبزیجات است که علاوه بر تاثیر مثبت بر بیماری هایی نظیر سرماخوردگی، دیابت یا آسم، می تواند برای رشد مو نیز موثر باشد. همانطور که همه می دانیم چیزی در پیاز است که شاید خیلی از ما از آن خوشمان نیاید و آن نیز بوی پیاز است. همین باعث می شود خیلی وقت ها در حالیکه می دانیم این محصول برای بیماریمان مفید است به سراغش نرویم. در مورد مو نیز این مساله صدق می کند چرا که در هر حال هنگام استفاده از پیاز باید با بوی آن و حساسیت هایی نظیر سوزش چشم کنار بیاییم. اما نکاتی وجود دارد که می توانیم با رعایت  آنها، بوی پیاز را از ترکیباتی که برای موهایمان می سازیم بگیریم.

  1. هنگام شستن موهایتان پس از استفاده از هر یک از ترکیباتی که با پیاز تهیه کرده اید، از آب ولرم استفاده کنید. اگر دمای آب خیلی داغ باشد بوی پیاز را تشدید می کند.
  2. اگر از شوینده پیاز استفاده می کنید کمی به آن روغن های معطر کننده یا موادی نظیر آب لیمو یا سرکه سیب استفاده کنید تا بوی نامطبوع پیاز را کم کند.
  3. در ماسکی که با استفاده از پیاز تهیه می کنید کمی پوره موز یا آب لیمو اضافه کنید.
  4. روغن های اسانس نظیر روغن اسطوخودوس، پرتقال، چای یا رز می تواند به کاهش بوی پیاز کمک کند. فقط چند قطره از این روغن ها برای کم کردن و از بین بردن بوی پیاز کافیست.
  5. اگر متوجه شدید حتی پس از شستشوی موهایتان هنوز بوی پیاز باقی مانده است موها را با سرکه سیب بشویید.بهتر است سرکه سیب را با دو قاشق چایخوری آب انگور یا لیمو و آب مخلوط کنید و موهایتان را با آن بشویید.
  6. اطمینان حاصل کنید که آب پیازی که استفاده می کنید کاملا فیلتر شده باشد و هیچ اثری از خود پیاز در ترکیب باقی نمانده باشد چرا که وجود پیاز به صورت جامد در محلول شما ممکن است باعث بودار تر شدن آن شود.
  7. حتما دقت کنید که در دستور هر یک از ترکیبات تهیه شده با پیاز چه چیزی گفته شده است. ترکیبی را که باید به ساقه مو بزنید را حتما فقط به ساقه مو بزنید و اگر گفته شده که باید سر را با آن بشویید یا محلول را به کف سر بمالید، فقط همان کار را انجام دهید تا نتیجه بهتری بگیرید.
مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه