عروسی سلطنتی بریتانیا 2018

written by ویدا نورمحمدیان 31 اردیبهشت 1397
عروسی سلطنتی

مراسم عروسی یکی از به یادماندنی ترین و پرشورترین برنامه ها در زندگی هر شخصی است، هرچند این عروسی از بسیاری جهات متفاوت بود. عروسی سلطنتی پرنس هری نوه ملکه انگلستان و مگان مارکِل، مراسمی که به گفته منابع معتبر دو میلیارد تماشاگر در سرار دنیا و هزاران میهمان ویژه داشته است. بانوی شهر از جزییات و حواشی این مراسم برای شما می گوید.

عروسی سلطنتی - مد و زیبایی

عروسی سلطنتی - مد و زیبایی

نگاهی کوتاه به زندگی عروس و داماد

مگان مارکل ( Meghan Markle ) که خیلی ها او را بعنوان یک هنرپیشه هالیوود می شناسند متولد 4 آگوست 1981 است. مگان در سالهای اخیر شهرتش را برای بازی در سریال محبوب دادخواست (Suits) به دست آورده بود.

عروسی سلطنتی - مد و زیبایی

او پس از ازدواج با پرنس هری شغل خود را کنار گذاشته و حالا دوشس منطقه تاریخی ساسکس (Sussex) لقب گرفته است. مگان مارکل 36 ساله پیش از این یکبار ازدواج کرده است. او مسن ترین عروس در خاندان سلطنتی محسوب می شود.

شاهزاده هری پسر کوچک چارلز، شاهزاده ولز و دایانا شاهدخت ولز و نوه ملکه الیزابت دوم است. او ششمین نفر در صف مدعیان تاج و تخت در بریتانیا است.

عروسی سلطنتی - مد و زیبایی

حواشی و اتفاقات عروسی سلطنتی 2018

عروسی شاهزاده هری و مگان مارکل با حواشی مختلفی همراه بود.

عروسی سلطنتی - مد و زیبایی

این عروسی در تاریخ 19 می 2018 و در روز شنبه برگزار شد که این مساله کمی با سنت های عروسی سلطنتی متفاوت است، معمولا عروسی های سلطنتی در ایام هفته برگزار می شود نه روز تعطیل، عروسی سلطنتی ملکه روز پنجشنبه برگزار شد و جشن شاهزاده ویلیام و کیت میدلتون نیز در روز جمعه برگزار شده بود.

یکی دیگر از تفاوت های این عروسی با سایر عروسی های سلطنتی، قرار گرفتن نام عروس روی کارت های دعوت بود که این مساله تا پیش از این در عروسی های سلطنتی سابقه نداشت. همچنین قسمتی از خطبه عقد که در آن عروس خاندان سلطنتی باید بگوید از این پس تابع همسرش است، از خطبه عقد این مراسم حذف شد. جالب است بدانید، عروس و داماد از مهمانان خواستند تا اگر علاقمند به دادن هدیه به آنان هستند، کل مبلغ هدیه را به یکی از مراکز خیریه بدهند.

مراسم پرنس هری و مگان مارکل در کلیسای سنت جورج کاخ وینزور(Windsor Castle) برگزار شد. این شانزدهمین عروسی سلطنتی بود که از سال 1863 در کاخ باشکوه ویندزور برگزار می شود.

عروسی سلطنتی - مد و زیبایی

طبق رسم و رسوم عروسی ها، پدر عروس او را از درب ورودی تا محراب همراهی کرده و دستش را در دست همسر آینده می گذارد، هرچند پدر مگان به دلیل عمل قلب نتوانست در مراسم حضور پیدا کند و پرنس چارلز دوک ویلز، عروس را همراهی کرد.

در این مراسم 600 میهمان به طور رسمی دعوت بودند که در قیاس با عروسی های سلطنتی پیش بسیار تعداد کمی به شمار میرود. برای برگزاری عروسی شاهزاده ویلیام و کیت میدلتون – دوک و دوشس کمبریج–1900 میهمان حضور داشتند.

گزارش تصویری از لباس های میهمانان عروسی سلطنتی انگلستان 

عروسی سلطنتی - مد و زیبایی

عروسی سلطنتی - مد و زیبایی

ملکه الیزابت دوم و شاهزاده فیلیپ نیز در سال 1947 در حضور 2000 میهمان رسمی با یکدیگر ازدواج کردند. هرچند از آنجایی که هری ششمین مدعی تاج و تخت در بریتانیا است مجبور نبود دیپلمات ها را از سراسر جهان برای عروسی خود دعوت کند که این از تعداد میهمانان به شکل شگفت انگیزی کاست.

در میان میهمانان این مراسم ویکتوریا و دیوید بکام، اوپرا وینفری، جرج کلونی و همسرش آمال و همچنین برخی از هم بازی های مگان در سریال Suites حضور داشتند.

لباس مگان مارکل در عروسی سلطنتی

عروسی سلطنتی - مد و زیبایی

لباس عروس ساده و در عین حال شیک و زیبای مگان توسط یک خانم طراح بریتانیایی به نام کلیر ویت کلر ( Clare Waight Keller ) که  به تازگی طراح ارشد ژیوانشی است آماده گردید. شایعه شده که این لباس کلاسیک همراه با تور 5 متری حدود 400هزار دلار هزینه داشته است بهمراه تاج عروس و دسته گل زیبای عروس جلوگر بود.

عروسی سلطنتی - مد و زیبایی

عروسی سلطنتی - مد و زیبایی

جالب است که بدانید عروسی سلطنتی حدودا 43 میلیون دلار هزینه داشته، که بیش از 90% آن صرف برقراری امنیت در این مراسم شده است.

عروسی سلطنتی - مد و زیبایی

اگر فکر می کنید پس از عروس، این شاهزاده هری بوده که همه توجه ها را به خود جلب کرد، سخت در اشتباهید. چرا که ساقدوش های کوچک عروس که مسئول در دست گرفتن دنباله ی تور بلند او بودند بسیار مورد توجه قرار گرفتند. دو پسر بچه دوقلویی که تور بلند مگان را در دست داشتند، نوه های نخست وزیرسابق کانادا برایان ملرونی  (Brian Mulroney) و فرزندان جسیکا و بِن هستند. جسیکا دوست صمیمی مگان و استایلیست لباس عروس هم می باشد.

عروسی سلطنتی - مد و زیبایی

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه