راههای حفظ وزن و رسیدن به لاغری دائمی

written by کیانا میرحقانی 21 آبان 1396
راههای حفظ وزن و رسیدن به لاغری دائمی

یافتن یک روش موثر برای لاغری دائمی چندان آسان به نظر نمی رسد. افراد برای رسیدن به وزن دلخواه شان معمولا به رژیم های کوتاه مدت روی می آورند و پس از اینکه به هدفشان رسیدند یا دوره رژیم به پایان رسید، طی مدت کوتاهی باز به وزن اولیه بر می گردند.

زندگی امروزی و مشغله هایی مثل کار کردن و رسیدگی به خانه و بچه ها این امکان را به خانم ها نمی دهد که بخواهند چندین و چند بار رژیم ها ی سفت و سخت بگیرند.

علاوه بر اینکه از دست دادن هر گرم از وزن تلاش و خودداری زیادی لازم دارد.

بنابراین اگر رژیم گرفته اید و به وزن مناسب رسیده اید، با رعایت این نکات می توانید تضمین کنید که با حفظ وزن هرگز به نقطه ی اول باز نخواهید گشت.

1 ) نگرفتن رژیم های سفت و سخت و زودگذر

لاغری دائمی - شادابی و سلامتی

65 درصد از افرادی که رژیم می گیرند در طول 3 سال بعد از آن تمام وزن از دست رفته را باز کسب می کنند. چرا؟ چون رژیم ها اغلب کوتاه مدت هستند و اثرات آن ها برای یک عمر باقی نمی ماند. بهترین روش برای لاغری دائمی و حفظ وزن این است که طرز زندگی یا لایف استایل تغذیه ای خود را به طور دائم به روشی سالم و مغذی تغییر دهیم.

2 ) تمرینات قدرتی

لاغری دائمی - شادابی و سلامتی

از دست دادن وزن بدون انجام حتی یک حرکت ورزشی هم میسر است اما برای حفظ وزن برای همیشه و لاغری دائمی، فعالیت ورزشی لازم است. همه ی ورزش ها برای کم کردن یا ثابت نگه داشتن وزن در یک درجه نیستند. درست است که ورزش های هوازی واقعا عالی هستند اما در این مورد خاص ورزش های قدرتی و اینتروال حرف اول را می زنند.

بیشتر بخوانید:  10 میان وعده سالم و سبک برای کنترل وزن

این گونه تمرینات چربی ها را با عضلات جایگزین می کنند و به این ترتیب متابولیسم بدن را بالا می برند. برای گرفتن نتیجه ی بهتر این تمرینات را دو بار در هفته انجام دهید و همچنین هر روز فعالیت هایی مثل راه رفتن، دویدن یا شنا کردن را به مدت یک ساعت در برنامه خود قرار دهید. تحقیقات در زمینه ی متد های لاغری دائمی نشان می دهد موفق ترین کسانی که در طول 5.5  سال وزن خود را حفظ کرده بودند، یک ساعت تمرین روزانه داشتند

3 ) طریقه رفت و آمد خود را عوض کنید

لاغری دائمی - شادابی و سلامتی

برای گنجاندن آن یک ساعت فعالیت به منظور حفظ وزن در برنامه ی روزانه، بهتر است به طریقه ی رفت و آمد خود بیشتر دقت کنید. مثلا به جای تاکسی گرفتن یا استفاده از اتوبوس پیاده به خانه بیایید یا از دوچرخه استفاده کنید.

اگر با ماشین شخصی رفت و آمد می کنید، ماشین را چند خیابان دورتر از محل کار پارک کنید تا کمی پیاده روی کرده باشید.

توجه داشته باشید که برای رسیدن به لاغری دائمی هر چه بیشتر راه بروید بهتر است پس از تمام فرصت های موجود برای راه رفتن استفاده کنید.

4 ) فقط وقتی گرسنه هستید چیزی بخورید

لاغری دائمی - شادابی و سلامتی

بی دلیل خوردن، یکی از دلایل نرسیدن افراد به لاغری دائمی است. قبل از اینکه هر چیزی را بخورید از خودتان بپرسید چرا دارید می خورید.

آیا واقعا گرسنه هستید یا عصبانی هستید، اضطراب دارید یا حوصله تان سر رفته؟ از خود بپرسید آیا برای رفع این حالت ها دلم می خواهد یک هویج یا یک سیب بخورم ؟ اگر جواب نه باشد یعنی شما به اندازه ای گرسنه نیستید که یک میوه یا سبزی بخواهید، پس بهتر است هیچ چیز نخورید.

بیشتر بخوانید:  با خوردن اسموتی های رژیمی لاغر شوید

5 ) خود را وزن کنید

لاغری دائمی - شادابی و سلامتی

تحقیقات نشان می دهد اگر وزن کردن خود را کنار بگذارید وزن از دست رفته ممکن است کم کم باز گردد. این تحقیقات همچنین نشان می دهد کسانی که هر روز خود را وزن می کنند و تغییرات وزن خود را دنبال می کنند، در مقایسه با کسانی که این کار را دیر به دیر انجام می دهند، در حفظ وزن خود موفق تر هستند. وزن کردن برای رسیدن به لاغری دائمی این گونه عمل می کند که ارتباط بین چیزی که می خورید و وزن را به شما یاد آور می شود و به طور ناخودآگاه شما را نسبت به غذا خوردن حساس و آگاه می کند.

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه