کیک رژیمی زغال اخته

written by هانیه زاهدی 20 آبان 1397
کیک رژیمی زغال اخته

وقتی اسم رژیم غذایی را می شنویم، ناخودآگاه در ذهنمان انواع محدودیت های غذایی و گرسنگی کشیدن شکل می گیرد. اما در حقیقت یک رژیم درست و اصولی به معنای نخوردن و فقدان همه چیز نیست بلکه به معنای درست و به اندازه خوردن است. این مسئله برای بیشتر ما که به کالری غذاها توجه نداریم، در طولانی مدت سبب اضافه وزن، مشکلات گوارشی و… می شود. پس بهتر است قبل از اینکه به زحمت مضاعف دچار شویم، با کمی دقت عادت های غذایی نادرست خود را تصحیح کنیم و در عین حال از خوردن انواع غذاهای خوشمزه لذت ببریم.
خوردن بی رویه انواع کیک و دسرهای اشتها برانگیز، یکی از عوامل اضافه وزن محسوب می شود. اما اگر در مصرف همین موارد نیز به کالری آنها توجه کنیم و یا انواع کیک کم کالری و شیرینی های رژیمی را جایگزین آنها نماییم، به راحتی می توانیم از اضافه وزن خود جلوگیری کنیم.

کیک رژیمی زغال اخته

بانوی شهر دستور تهیه کیک رژیمی زغال اخته را برای شما آماده کرده است. کیک رژیمی زغال اخته بسیار خوشمزه و در عین کم کالری می باشد. میزان کالری مصرفی در هر برش این کیک برای هر شخص در حدود  186 کالری است.

مواد لازم جهت تهیه کیک رژیمی زغال اخته

  • آرد همه منظوره : 2 پیمانه
  • بیکینگ پودر : 1 و 1/4 قاشق چایخوری
  • جوش شیرین : 1/2 قاشق چایخوری
  • کره آب شده : 3 قاشق غذاخوری
  • عسل : 3/4 پیمانه
  • تخم مرغ : 2 عدد
  • ماست بدون چربی : 2/3 پیمانه
  • آب : 1/4 پیمانه
  • زغال اخته خرد شده : 2 پیمانه
  • پوست پرتقال ریز شده : 1 قاشق غذاخوری
  • پودر قند الک شده: به دلخواه (جهت تزئین کیک)
  • اسپری روغن جهت چرب کردن قالب کیک
بیشتر بخوانید:  دسر شکلات و کشمش

کیک رژیمی زغال اخته

نحوه آماده کردن و پخت کیک رژیمی زغال اخته

در ابتدا فر را روشن کرده و در دمای 176 درجه سانتیگراد گرم نگه داریم.

قالب کیک را با اسپری روغن چرب کرده و کنار می گذاریم.

در یک کاسه متوسط، آرد، بیکینگ پودر و جوش شیرین را باهم مخلوط کرده و کنار می گذاریم.

در یک کاسه بزرگتر، کره آب شده را ریخته و با میکسر برقی در حدود 30 ثانیه با سرعت متوسط هم میزنیم. سپس عسل را به آن اضافه کرده و آنقدر بهم می زنیم تا نرم شوند.

در ادامه تخم مرغ ها را اضافه می کنیم. اما بهتر است به یک باره این کار را انجام ندهیم. به تدریج اضافه کرده و در هر بار اضافه کردن، مواد را به خوبی هم می زنیم. به دنبال آن مخلوط آرد را که از قبل تهیه کردیم، آب و ماست را به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و آنقدر هم می زنیم تا مواد به خوبی با هم ترکیب شوند. (بهتر است قبل از اضافه کردن آب، آن را داخل ماست ریخته، مقداری بهم بزنیم و سپس به مخلوط تخم مرغ اضافه کنیم).

در پایان نیز زغال اخته و پوست پرتقال را به مواد ترکیب شده می افزاییم.

نکته مهم در پخت کیک رژیمی زغال اخته اضافه کردن تدریجی مواد و خوب مخلوط کردن آنها با یکدیگر است. اگر می خواهید بافت کیک یکنواخت باشد، حتما این نکته ظریف را رعایت کنید.

مدت زمان پخت این کیک 40 دقیقه می باشد. بعد از گذشت 40 دقیقه، کیک را از فر خارج کرده، اجازه می دهیم مقداری سرد شود و بعد از 10 دقیقه آن را از قالب خارج می کنیم.

بیشتر بخوانید:  دمنوش به و کیک فنجانی بدون فر

کیک رژیمی زغال اخته

در صورت تمایل می توانید آن را با مقداری پودر قند تزئین کنید.
کیک رژیمی زغال اخته می تواند به عنوان عصرانه یا میان وعده در برنامه غذایی شما قرار گیرد.

نوش جان!

مطلب را به اشتراک بگذارید

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه