روش های درمان دورنگی پوست

written by بانوی شهر 4 اسفند 1395
روش های درمان دورنگی پوست

رنگ پوست هر فردی معمولا ثابت است اما برخی موارد ممکن است بر رنگ پوست تاثیر بگذارند و باعث شوند قسمت هایی از پوست ما رنگی متفاوت تر پیدا کنند. این مساله معمولا به دلیل قرار گرفتن در معرض اشعه آفتاب یا هنگام برنزه کردن رخ می دهد. سوختگی در اثر نور خوشید می تواند باعث بوجود آمدن چنین مشکلی بر پوست شود. معمولا به صورت طبیعی قسمت هایی از بدن ما که در برابر نور خورشید قرار می گیرند تیره تر هستند. معمولا دو رنگ شدن پوست همان برنزه کردن نیست هر چند در اثر برنزه کردن پوست صورت می گیرد اما در حقیقت پیگمنت های کوچکی از پوست ما هستند که تغییر رنگ پیدا می کنند. هرچند این تغییر رنگ معمولا دائمی نیست و به مرور زمان از بین می رود، اما اگر می خواهید سریع تر از شر این لکه های بوجود آمده خلاص شوید راه حل هایی برای شما وجود دارد.

  • روشن کننده های پوست

روشن کننده های پوست محصولاتی هستند که باعث می شوند سلول های سطح پوست ملانین های بیشتری تولید کننده که همین مساله موجب روشن تر شدن پوست می شوند.

  • آنتی اکسیدان ها

آنتی اکسیدان ها می توانند به کاهش تغییرات بوجود آمده روی پوست کمک کنند. تولید ملانین توسط ملانوکیت، یک عمل اکسیداتیو است که نیاز به اکسیژن برای عملکرد درست دارد. آنتی اکسیدان ها این فضا را برای پوست ایجاد می کنند که موجب کاهش رنگ تغییر یافته روی پوست و یکسان شدن رنگ پوست می شود.

  • بایو اویل ( Bio-Oil )

روغن بایو اویل به دلیل داشتن ترکیباتی از جمله ویتامین های A و E، که روی تولید ملانین تاثیر می گذارند، یکی از موثرترین محصولات برای درمان دورنگی پوست است. ویتامین A فعالیت آنزیم ها در پوست را افزایش می دهد و باعث تسریع بازسازی پوست می شود. از اولیه ترین خواص ویتامین E در بایو اویل خاصیت آنتی اکسیدان بودن آن است. همانطور که گفته شد آنتی اکسیدان ها باعث بازسازی و کاهش لکه های پوستی می شوند. Bisabolol  یکی دیگر از موادیست که در بایو اویل وجود دارد، بیسابولول در bio – oil خاصیت ضد التهابی دارد که باعث آرام شدن و ریلکس شدن پوست می گردد. این ماده همچنین به روشن شدن پوست نیز کمک می کند.روشن شدن پوست همان چیزیست که برای پوست های دو رنگ شده احتیاج دارید. ترکیب این سه ماده می تواند بهترین تاثیر را روی پوست صدمه دیده است بگذارید.

مقالات مرتبط را بخوانید

بدون دیدگاه